Er det noe galt med meg?

ona

Medlem
27. juli 2011
Sted
Bærum
Jeg går å drømmer å bytte ut min PAM111 med en 510.
Hvorfor i all verden drømmer jeg om slike urasjonelle handlinger? Er ikke dette litt sykt? En 510 er, for de uinnvidde, nøyaktig helt lik en 111. Det er absolutt ingen synlig forskjell. Allikevel må jeg ut med 15.000, eller noe sånt, i mellomlegg! Hvis jeg forteller at vidundert har et 8-dagers inhouse urverk istedet for 111'ens vanlige ETA-verk, tror folk jeg er tullerusk. Penger rett ut av vinduet!
Hjemme møter jeg absolutt INGEN forståelse for slike drømmer. Forteller jeg om dette på jobben, er jeg redd for at kolleger tror at jeg brått har mistet evnen til å ta rasjonelle beslutninger. Jeg kan muligens fortelle om mine hemmelige drømmer til en god kompis over en øl og møte noe forståelse, men sannsynligvis må jeg bære på dette i ensomhet.

Takk .... for at det finnes steder som TS, hvor jeg skult bak et nick, kan lette hjertet for mine innerste horologiske hemmeligheter. Er det bare jeg som har det sånn?

Litt sentimental på fredagskvelden? Kankje dette heller hører til i Fylletråden.

Redigert:
Nei, du er helt "normal". Like "normal" som mange andre her inne! Fordelen med nettopp dette byttet er at du slipper å snakke med din bedre halvdel om det, hun ser jo ikke forskjellen likevel:cool:

Du mener kanskje 111? Uansett, en oppgradering er jo en helt rasjonell handling :)

Tenk bare på bolig. Du starter kanskje med en hybel, går over til å leie en liten leilighet, kjøper en tilsvarende litt senere. Får dame og må kjøpe større... Deretter firemannsbolig, tomannsbolg og rekkehus, før det ender opp med hus, nytt hus osv.

Så det å ville oppgradere en klokke er en handling som helt klart gjør at du ikke kan skrives ut fra asylet. Her hos oss kan du være helt trygg på at det blir sett på som noe av det mest rasjonelle du kan gjøre :)

Mener selvfølgelig 111. Sorry! Har hatt 311 mye i tankene, før 510 ble lansert. Takker ellers for trøstige ord.

Perfekt at man ikke kan se forskjellen da. Ingen hjemme som blir sur hvis du er litt diskret og kjører unboxing på jobben:)

Kjør på! Det er jo passe sykt egentlig, å oppdatere til noe som er kliss likt. Men, du som mange andre her inne har mistet evnen til å tenke rasjonelt. Dette er en alvorlig sykdom som det ikke finnes noen behandling på dessverre.

Fra spøk til alvor så er 510 en utrolig flott klokke i sin enkelhet, og en klokke jeg tror komme til å "ta av" på markedet.
44300kr, in-house,8 dager gange og 44mm. Høres bra ut i en og samme setning! :)

Sett deg nå på venteliste med en gang! Dog mener jeg å ha hørt at 510 ikke kommer ordentlig på markedet før tidlig 2014.

111 er lekker, men som poengtert tidligere så får du mye mer med en 510. Jeg er fristet selv av 510... Har du mulighet så ville jeg oppgradert!

Takker for gode råd og omtanke. Det er godt å få vite at en ikke er alene om slike tanker. Tror det blir en 510. Det vil ta tid, men en dag er den min.

111 er nydelig...
510 er nydelig... (Selvsagt er den det... Den er jo lik en 111...)

Jeg ønsker meg en 111... Og hvis jeg i tillegg kan få den med in-house er jo det enda bedre...

JA! Dette er rasjonelt og fornuftig! :D