Er dette en Breitling å gå for?

Kjempefornøyd med denne klokken faktisk! Den selges aldri:) Det eneste jeg kunne tenkt meg er en stållenke. Er der inget nettbutikker i europa eller US som selger stållenke til denne?

Åh?

Vanskelig å få noen her inne til å "tenne" på Breitling i det heletatt tror jeg:)

Ok, dere står i bruktsjappa med 30.000 som dere MÅ bruke. Det eneste som finnes der er pent brukte Breitling. Hva ville dere valgt av alle modeller/årganger?

Hva mener du med at det er "Vanskelig å få noen her inne til å "tenne" på Breitling i det heletatt"?

Har du/dere et dårlig inntrykk av Breitling sånn kvalitetsmessig?

Er ny på forumet og har ikke veldig peiling, men drømmeklokka er Navitimer 01, selv om jeg tror at SOH46 heller er mer innen økonomisk rekkevidde :)

mvh Henke

Mange oppfatter Breitling som eiendomsmegler-, dørvakt-, posørklokke, etc...
Kvaliteten er det ingenting å si på. Den er helt topp i alle ledd.
Det har nok litt med at designet ikke er for alle. Blir nok litt elsk eller hat.

Ellers er Navitimer med B01-verket en helt super klokke i mine øyne.:cool:

Åh *puster lettet ut*. Takk for svar :)

Jeg vet jo at Breitling har et nokså "harry" stempel. Jeg synes selv Breitling lager mye stygt, men jeg ELSKER Navitimer, SOH og Transocean (Day & Date).

Så er langt på vei enig med design-kritikken.

Det triste er jo at når man ser noen med Breitling på hånda så er det nesten utelukkende stygge, oversized modeller :/

Driver å sparer om dagen til en SOH, blir mitt første skikkelige ur :)

Med fare for å generalisere:

Tror de fleste her på forumet mener at Breitling var bedre før, meg selv inkludert. Spesielt 60-tallet, eksemplifisert med disse:

DSC_0020_zps8a3300ca.jpg

DSC_0010_zpsc944a9d2.jpg

Moderne Breitling har et litt dårligere rykte. Men det finnes unntak: SuperOcean Heritage og de nye TransOcean-modellene som du nevner. Og Navitimere selvsagt.

Redigert: