Er dette en god deal? (16014 Datejust 1982)

Var i samme situasjon som deg for noen måneder tilbake, og jeg gikk for denne varianten. Jeg er virkelig fornøyd, og utrolig glad for at jeg gikk for en ny klokke første gang jeg skulle kjøpe en "skikkelig klokke": Det er en veldig god følelse å ha noe helt nytt på armen. Man bruker den så mye man orker, også lager man alle riper og merker selv. Jeg fortrakk det denne gangen fremfor å irritere meg over riper andre har laget før meg.

Du skriver at du ikke har sansen for Tudor, men det skader vel ikke å tenke seg om en gang til. Denne på stål fremfor lær er kanskje mer interessant for deg.

Jeg har sansen for gode bruktkjøp, men det er noe spesielt med den første klokken.

Ser du nevner blå skive ovenfor her, da skulle vel dette være rett opp din gate ...

BXfHXo7.jpg
 
Synest vel dette sier sitt "Klokken er nylig gått over med test av gange, blitt oljet, polert, og trykktestet. ?Klokken fremstår som særdeles strøken og er selvsagt 100% original. ??"

Virker som selger her ikke aner hva han gjør?eller ?

Trå litt forsiktig her, det figurerer to Fredriker, denne Fredrik har jeg kjøpt to DJ fra og en Sub TT og har bare gode anbefalinger så langt, de klokkene jeg har fått fra Fredrik N har vært servet gjennom urmaker. At denne Fredrik vet hva han gjør er min erfaring.
 
  • Liker
Reaksjoner: mutriakis
Jeg la faktisk ikke merke til at personen skrev spørsmålstegn etter hver setning. Men det er jo litt snodig. Men kan ikke skjønne annet enn at det er skrevet på et annet tastatur eller noe lignende.
Og jeg vil beklage hvis jeg har sådd tvil om selgers seriøsitet. Dersom det ikke er snakk om samme person har jeg ingen grunn til å tvile på at han er en good guy.
 
Om jeg skriver som dette? Jeg har hatt en fin dag? Og det er fin vær ute!? Sola skinner?

Stiller jeg da spørsmål eller gir jeg informasjon?

@Timewarp ?
Hvordan jeg tolker hva du skriver er for meg revnende likegyldig, jeg ønsket å gi svar på hva trådstarter spurte om (om Fredrik var seriøs hvis du ikke forstod trådstarters bekymring), ikke hvorvidt du synes bruk av ? er gøy eller ikke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Pam 111 er en av de aller mest populære modellene fra panerai. En av mine favoritter også, forøvrig. Denne har såkalt painted dial i stedet for sandwich dial, som betyr at timesmarkørene er malt på i stedet for at det er "hull" til skiven under. (Søk på sandwich-dial og Panerai, så skjønner du, hvis ikke du kjenner til dette fra før.) Sandwich-dial er vel noe folk gjerne vil ha når de skal kjøpe Panerai, men jeg synes painted er like kult, og helt riktig historisk sett.
Pam111 har ikke inhouse-urverk, men et ETA-verk, som jeg aldri har hørt noen klage på. Igjen vil folk gjerne ha inhouse, men da koster det jo også mer.
Prisen på denne er i utgangspunktet lav, særlig med tanke på prisstigningen Panerai har hatt de siste årene. Og det er jammen ikke ofte de er ute til salgs heller. Men så snakker vi her om et 11 år gammelt ur. En service på dette urverket kan sikkert gjøres hos f.eks Sutterud, men koster vel fortsatt noen tusen. Og den mangler boks og papirer. Og det følger bare med én rem. (Forvent å betale fra 600 kroner og oppover for en rem.)
Så hva er min konklusjon: Hvis du ønsker deg en 111 og har stramt budsjett - slå til. Du får nok igjen de 26k hvis du skulle komme til å selge den, med mindre det plutselig skulle dukke opp flere andre til salgs. I såfall vil nok de aller fleste velge seg et ur med boks og papirer og sandwich dial. Forvent også at du må ut med litt til for nye remmer og kanskje en service.