Er dette en pepsi tro ?

Preben Lidi

Støttemedlem
Medlem
31. okt. 2009
Sted
kristiansand
Ikke så ofte jeg lager en unboxing, men syns denne var morsom.
original ytterboks ihvertfall.

Jeg syns innerboksen også ser original ut.

Her er det også grønn skinn mappe, bruksanvisning og sertifikat fra 1992, Signert urmaker Bjerke.

Hva skjuler seg her.

Rolex gmt master 16710 fra 1992, en eier siden ny, før den ble min idag. Eieren flyttet til Thailand dagen etter han kjøpte klokken. Mye sol og saltvann har satt sitt preg på klokka. Rødfargen på pepsi bezelen har blitt helt grå å går nesten i ett med blåfargen. Bittelitt rødfarge skinner gjennom helt innerst på bezelen mot glasset, det sees på nederste bilde.

Takk for oppmerksomheten.

Redigert:
Fascinerende hvordan "leddhjørnene" på lenka har ligget og gnisset mot hornene, helt til de er avrundet.
Tenker denne har danset mye rundt på venstrearmen og blitt brukt som en skikkelig klokke skal brukes. Eller er det andre årsaker?
Kult. Takk som deler.

• Liker
Reaksjoner: Preben Lidi
Denne var kjempetøff @Preben Lidi ;) Regner med denne forblir urørt..?

Den blir ikke helt urørt, legg merke til at patinaen på viserne ikke matcher patinaen på markørene.
Viserne ble byttet på service for 12 år siden, da tritiumen var ramlet ut. Jobber nå med å spore opp de originale viserne. Det viser seg at jeg kjenner urmakeren som utførte servicen ;) så mulig de dukker opp. Hvis ikke blir det jakt på tilsvarende.

Fascinerende hvordan "leddhjørnene" på lenka har ligget og gnisset mot hornene, helt til de er avrundet.
Tenker denne har danset mye rundt på venstrearmen og blitt brukt som en skikkelig klokke skal brukes. Eller er det andre årsaker?
Kult. Takk som deler.

Korrekt ja, eieren har tilbrakt maaaaange timer i sola rundt bassenget i leiligheten sin i Thailand.

• Liker
Reaksjoner: Peli
Gratulerer med flott vintage! Det er godt å se at noen bruker kokkene slik de er ment å brukes - og at de tåler slik bruk!

• Liker
Reaksjoner: Preben Lidi
Tung men flott patina etter min mening :) Usikker på tilgang på tritium visere til denne? Til 16750 er det tydeligvis vanskelig...bruker denne samme visersett? (Er jo samme stacking...). Det går visst an å få lumi viserne farge matched, er det et tema?

Tung men flott patina etter min mening :) Usikker på tilgang på tritium visere til denne? Til 16750 er det tydeligvis vanskelig...bruker denne samme visersett? (Er jo samme stacking...). Det går visst an å få lumi viserne farge matched, er det et tema?

Vil jo helst prøve å få tak i tritium visere, men siden den allerede har lumi visere så vil jeg heller ha gule lumi visere(hvis det går ann) enn hvite Lumi visere ;)