Er dette OK?

Ville du ha hatt det på samme måte og syntes dette var forferdelige greier om denne blå bezelen var noe Rolex leverte originalt som et alternativ til sort eller grønn eller polkaprikket? Skjønner meg ikke helt på folk som synes slike ting er så fælt.....

Nettopp, hadde den vært levert slik originalt fra Rolex hadde det vært helt greit.
Synes det blir helt feil om alle skal sitte hjemme på gutterommeret og mekke sin egen Rolex. Da kan man jo like gjerne kjøpe seg en fake Rolex som jo heller ikke er original. For meg er det viktig at det er ekte og originalt. Dette blir som om jeg skulle kjøpe et kunstverk av en kjent kunstner og så begynne å male på bildet selv hvis jeg ikke var helt fornøyd med fargen.
Selv om det er fælt så er det ikke verre enn at jeg skal klare å få sove i natt;)
 
Nettopp, hadde den vært levert slik originalt fra Rolex hadde det vært helt greit.
Synes det blir helt feil om alle skal sitte hjemme på gutterommeret og mekke sin egen Rolex. Da kan man jo like gjerne kjøpe seg en fake Rolex som jo heller ikke er original. For meg er det viktig at det er ekte og originalt. Dette blir som om jeg skulle kjøpe et kunstverk av en kjent kunstner og så begynne å male på bildet selv hvis jeg ikke var helt fornøyd med fargen.
Selv om det er fælt så er det ikke verre enn at jeg skal klare å få sove i natt;)

Du synes kanskje det er helt forferdelig å bruke nato også da? Er jo trossalt ikke originalt i det hele tatt ;)
 
Du synes kanskje det er helt forferdelig å bruke nato også da? Er jo trossalt ikke originalt i det hele tatt ;)

Ser poenget ditt, jeg har egentlig ikke trukket noen krystallklar grense selv. Jeg synes selve kassen med alt som er på og inni den er "hellig". Men jeg bruker ikke nato selv for å si det slik:p
 
Jeg forstår deg sådan. Kunne nok aldri ha byttet visere eller fått kassen PVD coated, men skifte bezel insert er såpass uskyldig og lett å få tilbake i original stand at det gjør meg ingenting.

Man får jo en illusjon av å ha en helt annen klokke. Grønn, svart, blå, pepsi, coke insert.. Utrolig hvor mye det utgjør på en Rolex :)
 
Vi har vel forskjellige grenser for hva vi selv aksepterer. Jeg er jo ikke så ekstrem at jeg ikke tar klokken med til service fordi både olje og pakninger må være orginal. Men jeg er antageligvis da litt strengere enn mange andre på dette området her:)
 
Nettopp, hadde den vært levert slik originalt fra Rolex hadde det vært helt greit.
Synes det blir helt feil om alle skal sitte hjemme på gutterommeret og mekke sin egen Rolex. Da kan man jo like gjerne kjøpe seg en fake Rolex som jo heller ikke er original. For meg er det viktig at det er ekte og originalt. Dette blir som om jeg skulle kjøpe et kunstverk av en kjent kunstner og så begynne å male på bildet selv hvis jeg ikke var helt fornøyd med fargen.
Selv om det er fælt så er det ikke verre enn at jeg skal klare å få sove i natt;)




Jeg synes selve kassen med alt som er på og inni den er "hellig". Men jeg bruker ikke nato selv for å si det slik

Ok,
Mulig jeg drar strikken litt langt, men er det kun rolex du har slike sterke følelser for når det gjelder bytte av innvendig og utvendige deler?

Hva med en seiko mod da? Er det samme følelsene der?
 
Jeg synes det blå bezelinnlegget var knallfint, mye tøffere enn f.eks. den eksisterende LV. Synd den ikke finnes i original utgave, men siden dette er reversibelt (og kan utføres på egenhånd på ett minutt) ville jeg ikke hatt betenkeligheter i det hele tatt. Har da vurdert langt mer radikale modifikasjoner på mine...;)
 
Jeg synes det blå bezelinnlegget var knallfint, mye tøffere enn f.eks. den eksisterende LV. Synd den ikke finnes i original utgave, men siden dette er reversibelt (og kan utføres på egenhånd på ett minutt) ville jeg ikke hatt betenkeligheter i det hele tatt. Har da vurdert langt mer radikale modifikasjoner på mine...;)

Jeg lurer svært på hva mannen som egenhendig meislet av cyclopsen på sin explorer II mener med radikale endringer:p?
 
Har etter mye sökende på det tyske forumet skjönnt det er et ekte insert ifra en gammel TT 16803 eller 16613, der perlen byttets ut mot den nyere submariner varianten
Så inserten er 100% Rolex som jeg skjönnt det :D (ikke tudor, aftermarket, eller annet) men det er meget vanskelig å finne et sånt blå-silver brukt:(

1zce49v.jpg


For nyere inserts finnes denne oversikten som er ok

http://www.r-l-x.de/forum/showthread.php?57154-L%FCnette-Wie-heissen-die-einzelnen-L%FCnetten
 
Ok,
Mulig jeg drar strikken litt langt, men er det kun rolex du har slike sterke følelser for når det gjelder bytte av innvendig og utvendige deler?

Hva med en seiko mod da? Er det samme følelsene der?

I prinsippet så mener jeg at endringer på en klokke skal gjøres av produsenten og ikke av gud og hverman. En liten analogi her, av disse to bilene foretrekker jeg definitivt den første, andre ville mye heller hatt den siste. Smaken er forskjellig og originalitet betyr gjerne ikke like mye for alle.
volvop12058512093.jpg

volvop13069o12122.jpg
 
Dette er IKKE min klokke (not my picture, thanks to original poster!!), fant bare bilden på et klokkeforum og syntes det såg litt kult ut:D Blå bezel insert på en LV, er det hvit-gull-ny-smurf-sub-wannabe eller bare en ok ting å gjöre med en Sub?

2my1cty.jpg

Dette var en RÅFLOTT kombinasjon:) Dette burde jo Rolex ha vurdert som fast utgave. Dette var fresh`t, ja:)
 
For meg var ikke dette noen vinner. Har sett den komboen før, men merker meningen ikke har forandret seg noe. Digger pepsi og polar Explorer, men som to klokker :)
 
Husker jeg rett hvis Gmt kom med hvit skive i tillegg til svart i starten? Det skulle skille bakkemannskapene i flyselskapet fra kabinpersonalet? Mener å ha lest det et sted...