Er dette tyvgods

Jeg hadde ikke vært nervøs å møte noen i T-Ban.stasjon… Tror ikke at han venter der med 5 kompiser som er 2 meter høy og 120kg for å stjele dine stakkars 5000. Du tar klokken, du gir pengen: Han kunne tenker også at du er der for å ta klokken og løpe til første tog som lukker dørene… Ikke sant? Alt er avhengig av tillit på begge sider.
Men det er min visjon.
Ref nr er egentlig model nr.
Om serie nr sier han på finn: 14 xxx xxx.
Ser ikke noe så mistenkelig der men du gjør som du vil.
 
En MEGET god grunnregel er å "buy the buyer". Og som Frik sier, er du usikker, så er du ikke det ...
Men, basert på referanse nr og det jeg ser utfra finn.no så ser jeg ikke særlig mye å være skeptisk til egentlig?

Summa sumarum, har du dårlig magefølelse, uansett grunn, gjør som Frik sa:D
 
Hvis det er tjuvgods, må det være en meget spesiell tyv. Den beskrivelsen der drar du ikke ut av ermet sånn uten videre. I alle fall ikke hvis du har stjålet klokka. :)
 
Takk for hjelpen. Er helt fersk innen dette, så det var fint å få andres vurdering.

Synes dere prisen virker ok?
Forstår det slik at det finnes veldig få klokker av denne typen med original svart urskive og at de som har det er verdt mye mer en klokker med redails?
 
Prisen ser ikke oppblåst ut og holder seg på det jeg har sett før men jeg er ikke ekspert i Omega vintage.
Noen andre kan sikkert hjelpe mer der.
 
Prisen er fair.

De svarte Constellation-skivene er veldig ofte re-dials. Har glemt hva selger sa om dette. Så var det dette med samleverdi. En original skive er å foretrekke fra et samler-ståsted. Men det finnes mange meget fine re-dials. Da blir det et spørsmål om man skal kjøpe klokka fordi den ser veldig bra ut, eller om man kjøper fordi man samler på klokker. For sistnevnte er re-dial ikke noe man går etter.

Ja, en presisering: Prisen er fair også om det er en re-dial. :) Men det er viktig at det er gjort profesjonelt og at det ser factory made ut.
 
som frik sier, er du usikker la vær... Men jeg tenker i hvertfall slik: at hvis du er usikker på å møte han på tbanestasjon mtp scam - ring han og si at du vill møtes hos en urmaker for å "høre" hvordan han reagerer. Hvis han sier ja sånn uten videre og mtp all annen informasjon som har kommet frem her inne tror jeg du er good to go.. Hvis han derimot nekter så ville jeg heller begynt og tvile...
 
Dersom du får telefonnummeret til selger, så kan du gjøre ytterligere undersøkelser. Et råd er å skrive en kontrakt mellom kjøper og selger. Da reduserer du sjansen for kjedelige situasjoner senere.