Er jeg en tulling?

Jeg var en «early adopter» og kjøpte en Tesla P85+ som ble levert i september 2013. Byttet til en P85D i mars 2015 og oppgraderte senere til «ludicrous». Bilen er egentlig fantastisk og jeg har aldri hatt et eneste problem med den.
MEN, jeg er lei. Har lyst på noe nytt og på onsdag dro jeg opp til Autostern og bestilte den nye Mercedes E Coupe 400 4 Matic. Krysset av på omtrent alt på utstyrslisten. Det er selvfølgelig ikke særlig fornuftig. Bilutgiftene mine vil stige betraktelig og bilen er ikke særlig praktisk, selv om vi nå bare er 2 i familien.
Av og til vinner hjertet over hjernen. Vær så snill og back meg opp og si at min avgjørelse var den rette.

Vis vedlegg 64541 Vis vedlegg 64540

Aha, derfor oljeprisen tøtsjet usd60 i dag..., flott, bra for bisnissen:)

Tror jeg skjønner hva du mener, støtter deg i valget. En barndomsvenn av meg, traff han i sommer, hadde ikke sett han på et par ti-år. Han var en av de derre bil-gærne vennene mine. Bil, bil, bil. Nå kom han kjørende i en Tesla, hvor jeg sa "Kult! Er du fornøyd?". "Nja. Etter at jeg kjøpte Tesla, har jeg mistet bilinteressen totalt...." Sa han med en trist mine. Vet ikke hvor gjengs det er, men det gjorde i alle fall at jeg la Tesla-planene på hylla. Nå blir det Giulia Veloce på meg!

Beklaget hvis jeg er helt off topic, men IMHO så suger el-biler så inni helvete, se på Byrådet i Oslo som i sin visdom har til nå-- fjernet flere hundre parkeringsplasser. Sjekk ut byrådsleder og latterlig mange i byrådet som har faste parkeringsplasser under rådhuset, disse er jo i tillegg gratis!!!!!!! Tviler du? har vært der hvert år når vi skulle sikre Nobels fredspris. Politikere har i mine øyne null troverdighet hvis de ikke tar konsekvensen av det de går til valg på - og etterlever det selv. Tom

EL-biler er bra og Tesla er bra, av forskjellige grunner. Det er ingenting å benekte. Som eier av 3 biler og motorsykkel som drikker dinosaursuppe så må jeg bare si at jeg nok alltid vil foretrekke kontrollerte eksplosjoner under panseret, men utelukker ikke at el-bil kan bli en del av fremtiden min av praktiske og eller økonomiske grunner.

Back on topic. Jeg hater Mercedes og gremmes over å faktisk eie en. Riktig nok av eldre årgang.
På jobb gleder det meg å kjøre Mercedes, for det er superbe biler å kjøre, så lenge jeg slipper å betale når noe går galt. Da bør man ha armer og føtter, og kanskje noen nyrer som gror i hagen for å betale for det jeg bare kan karakterisere som ran på høylys dag. Heldigvis er det svært lite som faktisk går galt, og jeg ser mange Mercedeser som går en livstid på få år, med hard bruk. Det eneste som slår meg er at jeg har sett et par som har noe tvilsom hjulstilling fra fabrikk som ender opp med å slite dekk i overkant mye. Like greit for dekka vi har fått levert bilene på er skrot.

Har bare hørt godt om 213, og interiøret ser helt fantastisk ut, spesielt om man bestiller litt flottere interiør enn standard (som forsåvidt er bra det også). Tror ikke du kommer til å angre, og med nybilgaranti så er de bekymringene jeg har til merket ikke mye å tenke på :)

Beklaget hvis jeg er helt off topic, men IMHO så suger el-biler så inni helvete, se på Byrådet i Oslo som i sin visdom har til nå-- fjernet flere hundre parkeringsplasser. Sjekk ut byrådsleder og latterlig mange i byrådet som har faste parkeringsplasser under rådhuset, disse er jo i tillegg gratis!!!!!!! Tviler du? har vært der hvert år når vi skulle sikre Nobels fredspris. Politikere har i mine øyne null troverdighet hvis de ikke tar konsekvensen av det de går til valg på - og etterlever det selv. Tom
El-biler suger fordi politikere er dobbeltmoralske? Den ligningen følger jeg ikke.

Til @Celter så tåler du vel svar i begge retninger når du først spør :) MB´en ser fantastisk ut, men for meg høres det bakvendt ut å bytte fra Tesla til 4-liter bensin (eller hva det er) i 2017.

• Liker
Reaksjoner: aek
Kjører selv en Tesla, og er storfornøyd. Jeg kan riktignok være enig i at bilinteressen dabber litt av når man kjører el.
Jeg elsker akselerasjonen i bilen, men grand finale av den ekstreme akselerasjon kommer gjerne av etterdønningene.

For min del stod valget mellom en Audi R8 og en Tesla Model S. Beklageligvis var det hodet (det på toppen) som stod for valget i denne omgang. Jeg tror forøvrig madammen hadde blitt hysterisk om jeg hadde kommet hjem med en R8.

Kos deg med bilen, @Celter. Den så nydelig ut.

Er det lov å spørre hva den kom på med alt ekstrautstyret?

Kan ikke backe deg på dette valget altså.
Det er selvsagt en slik en du skal ha:
DAE649E3-CC1E-4686-9FB9-64C8801067A5.jpeg

• Liker
Reaksjoner: PerØ
Her kjøres en Subaru Outback -16mod.

Kom ny facelift i desse dager. Tok en telefon til forhandler og lurte på pris m/Diesel.

Diesel var historie pga avgifter i Norge var svaret eg fekk. Då blir det å beholde denne LENGE iallefall. Per idag er diesel uten tvil beste valget for vår familie!