Er på leting etter min neste Panerai

Medlem
25. des. 2007
Sted
Bærum
Det er ikke lenge siden jeg etter mye frem og tilbake valgte å gi slipp på min Panerai Luminor Base Logo PAM000. Etter å ha lagt den ut et par ganger for så å trekke salget, var det kun de sentimentale forholdene som holdt igjen salget. Uansett; når en klokke ikke blir brukt er det på tide å gå videre.

Jeg har nå tilbragt tre uker dels i Sør-frankrike og dels i Toscana. Her har det gått mye tid med til klokkespotting og å tenke på hva som skal bli mitt neste ur.

Som nicket mitt tilsier har jeg jo en sterk forkjærlighet for Panerai. Jeg har hatt to Panerai ur; PAM 112 og PAM 000. Begge luminor og base modeller. Selv om jeg er noe lei disse urene merker jeg at Panerai på nytt frister.

Jeg har tidligere vurdert PAM 380, dvs radiomir black seal logo. Jeg fant imidlertid ut at dette uret ble noe dressy for min del. Vel, det var ikke akkurat den modellen, men radiomir-kassen som ga dette inntrykket. Jeg fikk imidlertid på nytt prøve uret på armen i Paneraibutikken i Firenze. "Dessverre" var uret lovet bort til en annen kunde, slik at det ikke ble handel den aktuelle dagen. Jeg synes imidlertid uret var meget pent og tenker fortsatt på det.

Mitt spørsmål er: hva er deres oppfatning av Panerai Radiomir Black Seal Logo PAM 380?

Er den hot eller not?

På verdenswebben er det mange som synes at akkurat denne modellen har litt for mye på skiven. I bunn og grun blir det jo en 5´er i radiomir-variant. Det skal nevnes at det er den rimeligste modellen fra panerai og ligger pr. dd på knappe 25 hos bjerke og 3.300 euro i sentraleuropa. Dette taler ikke imot uret for min del ;)

Officine Panerai - Laboratorio di Idee

Jeg syntes den var fin:) Jeg har aldri hatt Panerai selv, men de har mye bra design og er rett og slett ganske så tøffe, og denne tiltalte meg. Prisen var jo også en positiv ting med den nevnte modellen!

Hmmm... nå ser jeg ikke for meg de to du har, der er jeg ikke i min Panerai-kunnskap.
Men dette var ikke noe som tinget kjøpesansen for meg, ble veldig snill/pyntete og bøylen som holder reimen ser veldig dressur anno 1950/60 ut. Desverre sier jeg for skiven var rå, kanskje den kan bli reddet opp med brun reim med så jeg tar forbehold for det :)

::ninja::
Googlet 112/000 og det var riktig så vakre ur (44mm begge to?)

Det er bare det at det elendige skrudde bøylesystemet er noe hærk. Det blir slark i innfestningene og tilslutt ryker gjengene så det blir umulig å få ut skruene på normalt vis.:twisted:
En må nesten bare satse på å lime bøyler og gjengeskruer fast med sterkeste sort locktite og få reimer med åpene ender for å unngå de ovenfor nevnte tilstander.:(

HOT! Ingen hemmelighet har Radiomir er min favoritt serie hos Panerai, og denne gjør ingen skam på denne.

Har selv vurdert Panerai noen ganger og trukket meg pga størrelsen. Luminor-serien tiltaler meg mest, men Radiomir virker for meg litt mindre på hånden og vil kanskje være mer egnet i det daglige? Go for it!

Det er godt å høre at såpass mange gir sin aksept til uret :)

Vi får se om en slik finner veien inn i samlingen som pr dd ikke inneholder en Panerai. Ja, jeg fikk pepper på NURK-møtet i går for at jeg er PAM-løs. Men hva kan man forvente med et nick som mitt?!?

"Dessverre" var det allerede tre stk på venteliste hos Bjerke da jeg sjekket i juli. Får se om det finnes andre forhandlere som kan skaffe den raskere eller en måte å snike i køen ;)