Er på leting etter min neste Panerai

380 er nydelig, men 183 uten logo er cleanere etter min smak :)

Jeg ser absolutt poenget ditt. For min del har både pris og utseende betydning for dette valget. Etter å ha hatt både 112 (base m/sandwich dial) og 000 (base logo) er jeg klar for at det skjer litt mer på skiven :)

I tillegg liker jeg både logo og painted dial. Men det er vel en smakssak hvor det ikke blir de store feiltrinnene uansett hvilken man går for.

så sant så sant, blir litt dødt uten sekundviser synes jeg. 380 med stål baklokk og malt skive er jo tradisjonelt panerai og det kan ikke bli feil det heller :) klart 183 er vesentlig dyrere, så selv med forfinet urverk er det vanskelig å bla opp de ekstra lappene hvis man skal kjøpe nytt. :confused:

Jeg meg som er uinnvidd og særdeles uvitende om Panerai hadde det vært fint om dere hadde lagt ved et bilde av de forskjellige modellene. Det blir så helvetes mye googling for å finne ut av alle disse modellnumrene.

Panerai har "vokst på meg", som det sies, og så snart jeg får pantsatt utedassen på hytta kan det bli en handel (dette med utedassen har jeg fra UJU i en annen tråd)

:D

Denne linken er kanskje til litt hjelp :confused:

Panerai Watch Models - All Series Watches

Bra link! Men selv med denne listen sliter jeg med å få oversikt over et par spm ift Panerai-modellene:
- hva er forskjellen på 1950 og ikke 1950 kasse?
: Normal Versus 1950 Panerai Case

- hva er forskjellen på historic og contemporary modellene?
: Hello Panerai: The Comparison of Panerai Contemporary and Historic Watches

- stemmer det at sandwich (dobbel?) er motsatsen til malt skive?
: Panerai 111 Review

Kanskje dette er besvart i andre tråder, men har ikke funnet direkte svar. Håper også trådstarter unnskylder OT spm, men følte det passet etter de andre innleggene.

PAM 372 er forøvrig ei av de peneste klokkene jeg noengang har sett, bare synd den er 47 mm (og at jeg ikke har noen utedass å pantsette;) ).

Bra link! Men selv med denne listen sliter jeg med å få oversikt over et par spm ift Panerai-modellene:
- hva er forskjellen på 1950 og ikke 1950 kasse?
- hva er forskjellen på historic og contemporary modellene?
- stemmer det at sandwich (dobbel?) er motsatsen til malt skive?

PAM 372 er forøvrig ei av de peneste klokkene jeg noengang har sett, bare synd den er 47 mm (og at jeg ikke har noen utedass å pantsette;) ).

En god sak kan ikke nevnes for ofte ;)

Denne linken vil kunne gi deg svar på det meste, Paneristi.com - The Unofficial Resource For Officine Panerai

Scroll nederst på siden og klikk deg inn på èn av de ni aktuelle rektanglene..
Lykke til ! :)

Det ble 380. Ny aligator-rem ble bestilt før klokken ble kjøpt, så nå er det bare å vente. Deilig å ha en panerai i huset igjen:)

BFF65DE0-8318-4F5D-B134-AAF97F8BF988-2549-000002456047ADA3.jpg

09C9CA9A-5477-40EE-9108-AA71A6C5FE46-2604-0000024F0344814D.jpg