Er på utkikk etter ny klokke

Medlem
28. mai 2012
Hei!

Er ny her på forumet, og er på utkikk etter ei ny klokke. I den forbindelse håpet jeg på at noen av dere klokkeeksperter, som jeg regner med finnes her inne, kunne hjelpe meg på vei :)

Jeg ønsker meg ei klokke som har visere, gummi/silikonlenke, mer firkantet klokkehus enn rund med bronsefarge. Har sett ei lignende klokke før, men klarer ikke finne noe tilnærmet :( Vet ikke hvorfor, men forelsket meg helt i den klokka :eek:

Håper noen har tips til klokker som ligner eller er i samme duren som denne :)

Takker for alle tips!

Redigert:
Jepp , det må bli en sånn:cool: Velkommen hit
patek_philippe_nautilus_chronograph_5980R_01.jpg

Det er ikke den du har bilde av, og jeg vet ikke om den kvalifiserer til mer firkantet enn rund. Men hvis jeg var i markedet for en slik klokke hadde jeg sett meg om etter denne lekre saken.

Gummirem setter du på selv ;)

AUP009.jpg

Bilde stjålet fra unboxingen til petrof.

Og hva er ditt budsjett? Tenker du "kun" på hvordan klokken ser ut eller er du også interessert i om urverket er mekanisk?
Kan ikke si at jeg er så interessert i det som er inni klokka egentlig. Er mest interessert i at den ser grei ut, og at den fungerer godt. Er til vanlig bruk så klokke til 60k er heeeelt usannsynlig for meg. Tenkte meg egentlig noe til rundt 1000 - 2500 kr

Olivier klokka koster 850 dollar. Det blir litt over 5000,- med norsk moms.
Var ikke helt sånn jeg hadde sett den for meg. Vet jeg høres ekstremt kresen ut, men var noe spesielt med den klokka der som jeg like veldig godt! Hadde håpet noen viste akkurat hvilken klokke det var, eller hvilket merke det kunne ha vært :)

Enda fler bilder av klokka! Ser den kanskje litt bedre på dette første bildet :confused:

Utennavn-1.jpg

qwrqwrqwr.jpg

Kan det være det italienske merket Breil?? Synes det har en del like trekk med annet jeg he sett fra de! Er et mer motemerke enn klokkemerke, men det var vel ikke så nøye uansett etter hva jeg skjønte..

Edit: Klokken "må" være en Breil Wonder med ref BW0174. Se buingen mellom "ørene" og hvordan remmen følger der, neppe flere produsenter som har gjort dette likt..