Er Panerai fortsatt riktig å kjøpe?

Å ta klokkeråd fra TWS er i mine øyne det samme som å ta kosthold- og treningsråd fra VG.. :rolleyes:

Syns TWS har mye bra for seg - ikke minst viser han hvor galt det kan gå når en mister breddesynet.

Det er utrolig fristende å trolle på denne type spørsmål, OP har jo i mange år vært en "sitting duck" for dørvaktvitser og sånn.

Men, de siste årene har jeg gjenoppdaget merket litt. Om det er på grunn av at de lager bedre klokker (det gjør de) eller om jeg bare er blitt fartsblind av Hubloter og sånn er en morsom men uinteressant diskusjon.

Panerai er kult!

Syns TWS har mye bra for seg - ikke minst viser han hvor galt det kan gå når en mister breddesynet.

Det er utrolig fristende å trolle på denne type spørsmål, OP har jo i mange år vært en "sitting duck" for dørvaktvitser og sånn.

Men, de siste årene har jeg gjenoppdaget merket litt. Om det er på grunn av at de lager bedre klokker (det gjør de) eller om jeg bare er blitt fartsblind av Hubloter og sånn er en morsom men uinteressant diskusjon.

Panerai er kult!

TWS bruker jo bevisst virkemidler som provokasjon og overdrivelser, men han er kunnskapsrik (hvis ikke hadde det ikke vært morsomt å lese) og rører alltid ved en liten grad av sannhet. Man kan le av det når han snakker med smaken, mens blir litt sure når han snakker mot smaken vår. Forskjellige meninger er jo det som skaper engasjement. Vi skal være glade for at det finnes forskjellige klokker for en hver smak, hvis ikke blir det kjedelig.

Størrelsen på Panerai, det at Sylvester Stallone hvertfall ryktes å ha en sentral posisjon i å gjøre merket kjent og bruken av ETA-verk i low-end modeller gjør jo at man står i fare for å få litt tyn :). Nå var jo spørsmålet om det fortsatt er "riktig" å kjøpe. Det svaret sitter man kun med selv. Hvilken følelse gir klokken og merket deg. Om du føler at klokken ikke passer armen, så er det ikke riktig. Om du føler at merket brukes av for mange av de du ikke vil assosieres med, så er det ikke riktig. Men om du føler at klokken sitter bra på armen, er lekker og du driter i hva andre synes og følger din egen smak (husk at god smak ikke kan kjøpes), så er det riktig!

Jeg har helt siden jeg begynte å interrisere meg for klokker hatt et svankt punkt for op. Selv om jeg ikke har en hverdag som byr på så mye klokkebruk vil nok en op bli brukt betraktelog mye mer ennnden nåværende. Vi får se om vi klarer og få omsatt vc&a klokken og hva det resulterer i. Har sett meg ut et par modeller, men det kommer jo ann på salget hva det blir.

Jeg elsker vca, deres historie, filosofi, og ikke minst produkter, men når en aldri bruker klokken er mye av vitsen borte.

Mange fine betraktinger om op.

.......... Men er panerai blitt mainstream eller viser man at man har stil???

Heisann Mr. Purdey. Selv er jeg mer av en Sühl type, men det hører vel hjemme i et annet forum.

Når det gjelder Panerai for deg er saken grei. Glem Panerai. Hvis du er bekymret for om Panerai er litt foreldet etc. etc. så er dette merket ikke noe for deg. Panerai er stort sett for folk som gir pokker i hva andre mener og tror. Kjøp en Rolex slik som alle andre så blir du lykkelig lenge.

Skulle du mot formodning ende opp med en Panerai så kan du bare våge å ikke ha en unboxing her på forumet :)

Frode.

Heisann Mr. Purdey. Selv er jeg mer av en Sühl type, men det hører vel hjemme i et annet forum.

Når det gjelder Panerai for deg er saken grei. Glem Panerai. Hvis du er bekymret for om Panerai er litt foreldet etc. etc. så er dette merket ikke noe for deg. Panerai er stort sett for folk som gir pokker i hva andre mener og tror. Kjøp en Rolex slik som alle andre så blir du lykkelig lenge.

Skulle du mot formodning ende opp med en Panerai så kan du bare våge å ikke ha en unboxing her på forumet :)

Frode.

Shul, / London guns passer vel kanskje på Kamemret ja. Dog Purdey har egen serie med Panerai for Purdey klokker

Om det blir et godt salg av vca så blir det jo panerai det var jo aldri tvil om det. Tanken bak vca var uansett som et minne fra tiden jeg jobbet i london, men jeg bruker den sjeldent og da er mye av vitsen borte, Jeg tror jeg vil ha lettere for å bruke Panerai. Jeg har vert litt ute av gamet i noen år og lurte bare på hva status var. VCA klokken var allerede sendt av gårde til auksjon så vi får se hva/om den oppnår noen bud. og hva vi da kan erstatte den med ifra panerai katalogen. Har et par i sikte.

Og skulle det bli til en Panerai, så vil jeg nok ikke risikere og ikke legge ut noen UB bilder.

Redigert: