Er større klokker helt ut?

Jeg synes store klokker ser fett ut. Innenfor rimelighetens grenser da. Har hatt både BP og nå en JLC Master Kompressor på nato, som bygger ganske heftig. Lever også aldeles fint med at andre er uenige.

• Liker
Reaksjoner: Utinaturen
image.jpg

Syns denne er helt rå! Vet ikke om den klassifiser som «stor» med sine 44mm men på mine spinkle håndledd må det være lov å kalle den det

Foretrekker mindre størrelser selv. Det var motsatt i tenårene, da visste vi ingenting om klokker annet enn at det skulle være stort og voldsomt. I posen med kondemnerte klokker fra oppveksten finnes mang et armbåndsur med dekorative kronograf-"funksjoner".

Jeg har ikke små håndledd, men liker når en klokke ser "avslappet" ut, som om den bare skal være der. De store klokkene føles oftest alt for tilstede ut. 35-38 er fint for meg, og 40mm er min øvre grense for en hverdagsklokke; forskjellen på å vite at den er der, og å kjenne at den er der...!

• Liker
Reaksjoner: Larsnie og DoDe
Store ur brukt sammen med langermet skjorte/genser ser etter mitt syn nesten alltid litt «dust» ut, men brukt med «bare armer» er litt bøse ur kult.
Så da er vel store ur «ut» om vinteren og «inn» om sommeren da ;)

Vis vedlegg 306894

Kom på noe…

Dette er vel mest et problem med at høye, kantete ur ikke går innunder mansjetten, så kanskje det mest er et problem med designet og høyden. Ikke egentlig diameteren?