Er UPS så elendige vanligvis?

De har et arsenal av måter å forsvare sin snegleaktige eksistens med..

Skjermbilde 2023-06-08 kl. 21.09.01.png

For min del er jeg ferdig med DHL.
Grådige som fulle h:cautious:rer på Ritz hotel.
Dobbelfortolling og bortforklarings spesialister.
Nå ble det sånn at det minste jeg bestiller koster bo_Olleskinn når det sendes fra USA og bruker mellom 5 og 6 uker for å komme frem til Norden, mens alt tar maks 2 uker når det kommer fra India eller Sør Øst Asia med mye billigere porto.
Føles virkelig som Vesten gikk full grønnguffe med opptreknings bil, solcellepanel tog og hvalrygg seiling for transporten.
Siste pakke fra Frankrike tok 6 uker å komme til meg, og den så ut som Hulken hadde smashet den 3 ganger.
Damen på posten var rett og slett lei seg for meg og filmet hele (fransk) åpning.
Såpass ille at tollvesenet i Oslo, ut av barmhjertighet, turte ikke en gang å fortolle den:oops:. Utrolig men sant.
Pffff....

• Liker
Reaksjoner: Timewarp
UPS/Bring….
Først velger de et utleveringssted som overhodet ikke er geografisk logisk. Vel, jeg kan godt kjøre en tur.
Deretter viser det seg i følge sjåføren at det ikke var noen til stede på Rema 1000 i åpningstiden. Nuvel.

IMG_3736.png
IMG_3734.png

Jeg bor på en gård i enden av en veldig lang fylkesvei. Vi har ikke avislevering, posten kommer annenhver dag, og ingen budbil vil kjøre hit. Alle andre budfirmaer løser dette ved å stille, rolig og raskt overføre pakken til Posten, og så henter jeg den på matbutikken.

UPS? Å, nei.

UPS bruker 2 dager fra utlandet til Oslo. Så bruker de 2 dager på å oppdage hvor langt utti gokk jeg bor, og så - og her er genistreken - sender de meg en unntaksmelding på mail hvor det står at adressen min er feil. Mailen kan ikke svares på.

Så da må jeg ringe dem, og fortelle at adressen er helt korrekt, akkurat som det står i Folkeregisteret og på 1881.no, og akkurat som forrige gang de prøvde å levere pakke til meg. Så får jeg ny mail som sier at adressen er korrigert.

Neste dag får jeg ny unntaksmelding på mail. Samme som forrige gang. Jeg ringer.

Neste dag, om igjen.

Og neste dag.

Dag 5, altså arbeidsdag nr 9 etter at avsender i Sverige har sendt en pakke som skal ta 2 dager, så får jeg ny mail om at pakken er overført til Posten. Det tar 2 dager til.

UPS bruker altså 11 dager på en 2-dagers pakke, hvor jeg må ringe dem ikke mindre enn 4 ganger.

Det kan godt være. Vi var tidlig ute og har hatt det sånn lenge.

Poenget var egentlig at det eneste som blir levert her, er post annenhver dag. Ikke aviser, ikke Helt Hjem, ikke Morgenlevering, ikke budbil.

Sliter litt med det samme av og til og bruker leverings adresse på Jobben når det er mulig

En annen ting som går seint med UPS er fakturaen for fortolling, det ville vært for enkelt å sende den per epost, UPS sender den med vanlig post, wait for it, fra Malta. Kommer etter forfall hver gang.

Har ulike opplevelser med UPS og DHL, hvor DHL vel har vist seg å være mest pålitelig.
Imidlertid vil jeg gi en positiv «shout-out» til gode gamle posten😊 Jeg har i kveld fått levert en pakke på døren, sendt fra Belgia på bare 2 dager, for denne ordnet avsender med toll/mva. Samtidig er en pakke fra Spania på vei til min kone med Posten, hvor Posten må ordne toll/mva, deres gebyr for dette er bare på kr 40.-
Appen til Posten er genial og automatisk plukker inn pakker på vei til deg, basert på tlf/adresse og sender deg fortløpende «pushvarsel». Siste timen før levering fikk jeg 3 varsler på eksakt hvor de var i løypa. Litt morsomt at de nå i jula bruker «Nisseslede» som symbol for hvor postbilen til enhver tid er. :)
IMG_0674.jpeg

Sliter litt med det samme av og til og bruker leverings adresse på Jobben når det er mulig
Jeg har også forsøkt det, men da klarer budselskapene å sende mva-regningen til kontoradressen.
En av økonomidamene lurte på hvorfor selskapet skulle ha regningen på foldekniver. Hun kunne ikke se at jeg hadde behov for det i stillingen min ….

• Haha
Reaksjoner: havarduf og Dexter
Har ulike opplevelser med UPS og DHL, hvor DHL vel har vist seg å være mest pålitelig.
Imidlertid vil jeg gi en positiv «shout-out» til gode gamle posten😊 Jeg har i kveld fått levert en pakke på døren, sendt fra Belgia på bare 2 dager, for denne ordnet avsender med toll/mva. Samtidig er en pakke på vei til min kone med Posten hvor Posten må ordne toll/mva, deres gebyr for dette er bare på kr 40.-
Appen til Posten er genial og automatisk plukker inn pakker på vei til deg, basert på tlf/adresse og sender deg fortløpende «pushvarsel». Siste timen før levering fikk jeg 3 varsler på eksakt hvor de var i løypa. Litt morsomt at de bruker «Nisseslede» som symbol for hvor postbilen til enhver tid er. :)
Vis vedlegg 386714
Enig med deg. Både på hjemlevering og hente på post i butikk er mye bedre hos posten. Jeg foretrekker det siste så slipper jeg vente inne på budet. Sist jeg hentet noe fra ups på en hamburgersjappe i nabobydelen brukte de ett kvarter på å finne pakken da den var så dårlig merket.

• Liker
Reaksjoner: Gin
Jeg har også forsøkt det, men da klarer budselskapene å sende mva-regningen til kontoradressen.
En av økonomidamene lurte på hvorfor selskapet skulle ha regningen på foldekniver. Hun kunne ikke se at jeg hadde behov for det i stillingen min ….
Oi da ja den der må en tenke på, takk for tipset.