Hei. Har kommet opp i en problemstilling jeg er nysgjerrig på. Er det ulovlig for min del å kjøpe en brukt Rolex fra utenlandsk AD, når klokken ikke er momset inn? Det vil si: jeg har ikke stått for innførsel av klokken, den er omsatt flere ganger i Norge. Tar jeg del i noe ulovlig og kan bli tatt for dette? Hva er i så fall straffen jeg får? Er det noe å tenke over, uten at jeg trenger takst for å få forsikret klokken?
I mitt tilfelle er der snakk om en klokke fra svensk AD, som jeg mistenker ikke er momsen inn. Eier har selv fått denne i innbytte.
Dette er jo en problemstilling som bør være interessant for utrolig mange, da det selges brukte klokker uten mva-dokumentasjon daglig i Norge. Ofte annonseres klokkene uten mva-papirer også.
I mitt tilfelle er der snakk om en klokke fra svensk AD, som jeg mistenker ikke er momsen inn. Eier har selv fått denne i innbytte.
Dette er jo en problemstilling som bør være interessant for utrolig mange, da det selges brukte klokker uten mva-dokumentasjon daglig i Norge. Ofte annonseres klokkene uten mva-papirer også.
Redigert: