Ergo drives det ikke med kartellvirksomhet.Asked and answered, your honor.
Ja, og i hifibransjen som du selv sier. Men også motebransjen, bilbransjen, etc. etc. etc. Stort sett alle bransjer som opererer med en viss eksklusivitet. Produsent dikterer i stor grad prisene. Brilleprodusenten Oakely er et godt eksempel på dette, blir en Oakelyforhandler tatt for å gi prosent på et Oakleyprodukt mister det retten til å forhandle Oakley.Noen andre hadde bare tatt over agenturet, og ting hadde fortsatt på samme måte. Elsempelvis rolex kunne sikkert tillatt flere bedrifter å selge merket, men de vil vel opprettholde merkets eksklusivitet, noe som fører til at sluttkundene blir påtvunget overprisede varer.
Det er jeg enig med det i. De urmakerforhandlerne jeg har pratet med også. Er vist nok ofte impotøren som sitter med regningen etter reklamasjoner, og da blir man litt snurt til tider. Etter min mening burde produsentene stå for sin egen garanti...........
Bruker man rundt 30k eller mer på en klokke, burde man forvente at den internasjonale garantien blir imøtekommet uten å høre knying. Dette burde ikke engang være et tema for diskusjon.
Men ta denne med en klype salt, litt usikre kilder.
Hei. Vet du at kjøpekraft ikke måles i antall innbyggere?
Ja, men da vet du vel at lille Norge totalt har omtrentlig halvparten så mange inbyggere som f.eks London.. Så kan man legge til at kjøpeviljen til de med kjøpekraft i dette landet ikke er veldig stor når det kommer til dyre ur.
Så da må de få som har kjøpevilje i Norge ha en temmelig gigantisk kjøpekraft for å kompansere for hvordan det ligger an internasjonalt.
Jeg trenger vel ikke å kommentere at det regnestykket blir totalt useriøst, for det viste du vel allerede....