@s2bu
Dette er feil og akkurat den type feilinformasjon som skremmer noen folk bort fra bruktmarkedet.
Jeg har snakket med forsikringsselskap om akkurat dette og så lenge du har takst på klokken er du trygg. MVA-papirer var ikke nødvendig og dette har jeg både skriftlig (på mail) og muntlig. Det kan hende at dette varierer fra forsikringsselskap til forsikringsselskap og det lønner seg derfor å sjekke med forsikringsselskapet først, men det er faktisk ikke verre enn å bytte forsikringsselskap dersom de er vanskelige. Jeg har DnB og der er det ihvertfall 100% sikkert at dersom du har verdigjenstandsforsikring og takst så er du dekket. De sa forøvrig at dersom du selv har smuglet inn klokken og dette kommer frem så anses det som forsikringssvindel, men dersom du har kjøpt i god tro på bruktmarkedet i Norge så er du trygg.
Jeg har også vært med på å ta i bruk innboforsikringen til DnB i forbindelse med en oversvømmelse. Da spurte de ikke etter en eneste kvittering på det som ble ødelagt. Jeg oppga hva tingene var verdt og fikk erstatning.
Brenner huset ditt opp så er det forøvrig veldig stor sannsynlighet for at alle kvitteringene dine også brenner opp...
Redigert av en moderator: