Husqvarna er ikke så dumt.
Har en 610selv.
Ulempen men den du linker til er vanvittig mye service/skruing.
Oljeskift hver 5-10time (5er anbefalt)
Stempler 15-30timer
det er sikkert mye jeg glemmer i slengen nå men det er MYE arbeid med disse.
hvorfor ikke gå for en 4takt? 610 feks med effektanlegg og litt snacks er fort 60+hk og mye mere driftsikkert.
Husqvarna WR 300, er ikke det en totakter som går på premix? Da er jo oljen ny hele tiden, og da gjenstår gearoljen, og jeg kan ikke tenke meg til at gearkassa behøver oljeskift hver 5 time.
Og det med nye stempler hver 15-30 timer er for konkuranse kjørere som trenger det lille ekstra på topp av powebandet, ikke noe en vanlig biker trenger å bekymre seg så mye om.
Husqvarna WR 300, er ikke det en totakter som går på premix? Da er jo oljen ny hele tiden, og da gjenstår gearoljen, og jeg kan ikke tenke meg til at gearkassa behøver oljeskift hver 5 time.
Og det med nye stempler hver 15-30 timer er for konkuranse kjørere som trenger det lille ekstra på topp av powebandet, ikke noe en vanlig biker trenger å bekymre seg så mye om.
Mathfjeld: Beklager at jeg ødelegger tråden din
Ikke noe problem
Da jeg var 18 år kjøpte jeg en KTM 690 DUKE, denne kostet 110000 kr ny i butikken, jeg forsikret denne gjennom Gjensidige og betalte 12500 kr i året for fullkasko. Dette er mye, men ikke det værste jeg har hørt om. At forsikringsselskapet derfor nå skulle ha 9000 kr for en sykkel til rett over 60000 kr og det kun delkasko Gjensidige ville ha 11000 kr...
Haha, det er da "ingenting"! Siste sykkelen min var en GSX-R 750, jeg betalte 18 000 i året for delkasko. Det var med fagforenings-rabatt og de var klart billigst. Men ja, 9000 i året for en sykkel til rett over 60 000 er fortsatt helt vilt.
Hvordan er DUKEn på servicer osv?
Sjekk storebrand forsikring. jeg betaler 6000i året fullkasko på min husqvarna og jeg er 25år bare.
til han som ville ha 4takt med ok serviceintervaller sjekk ut Husqvarna sm610.
oljeskift hver 5000.
bytte oljefilter,luftfilter,kjølevæske og sjekke kamkjede hver 10.000
Husqvarna er kjent for sin sinnsyke aks dette er det råeste leketøyet i 250klassen knuser alt på aks 0-140KM/T på 3sec vist du klarer og holde sykkelen nede. http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=27029447