Erfaringer: croco/alligator rem

Medlem
22. juni 2011
Innlegg
1.327
Sted
Oslo
Jeg er på jakt etter en brun rem laget av krokodille eller alligator. Jeg har ikke mye erfaring med alligator remmer, men jeg kjøpte en slik en for noen år siden. Denne synes jeg var ganske kjip, og veldig stiv. Jeg har lest gjennom denne tråden og kontaktet #2, Peter, men han er helt tom for brunt skinn.

Fint om denne tråden kan brukes til å skrive erfaringer, samt legge ut bilder av ulike alligator/ krokodille remmer :)
 
Er på utkikk etter en 20/18 brun/tan alligator/croc reim selv. Helst litt under £155.

Bestilte denne av peter.watchacc i går, har lest mye bra reviews av remmene hans. Han har en lik i brun han ikke har lagt ut for salg enda, så er mulig han har fått nytt skinn. Betalte $169 inkl. porto og paypal avgift for min.

Gjør et søk på han på TimeZone så ser du de 20/18 remmene han har lagt ut.

Kan komme med tilbakemelding når jeg får den :)


2118BlkwithIvory.jpg
 
Har det siste året kjøpt 2 alligator remmer, en svart og en brun. Har også en brun crocco remm, alle sammen fra hirsch.com
Den svarte gatoren har stort sett vært i bruk siden den kom i hus, og jeg har enda ikke lagt merke til noe slitaje. Alligator remmene til hirsch oppleves som myke og veldig behagelig å ha på håndleddet. Det samme gjelder crocco remmen, behagelig å ha på, den ser flott ut og det virker som at den tåler litt bruk.

Hvis jeg husker rett så kostet alligator remmene $200 per stykk, og crocco $110!
 
Redigert:
Har fått remmen min fra peter.watchacc nå. Veldig rask levering, og god kommunikasjon :)

Jeg kan dog ikke si jeg er 100% fornøyd med remmen, målene er perfekte og den ser vellaget ut, men den er en del stivere og blankere enn jeg hadde regnet med. Dette blir nok bra etter litt bruk.

Dette er ikke noe problem for meg, men remmen er forholdsvis kort. Jeg bruker vanligvis innerste/nest innerste hull på remmer, men på denne bruker jeg de to midterste av 6 hull. Kan være noe å tenke på hvis man har større labber enn meg.