Erfaringer med Briljant ur & gull?

Medlem
26. jan. 2009
Sted
Ålesund
Hei godtfolk

Lurer på å handle med Joel hos Briljant ur & gull til uken. Tenkte i den anledning at jeg skulle spørre dere medlemmer om dere har noen erfaringer eller synspunkter angående han. Gjerne erfaringer fra dere selv eller bekjente.

På forhånd takk!

Meget gode erfaringer, Reidar. Både gjennom eget kjøp og venners!:D

Si fra når du er i byen, Reidar. Jeg bor rundt hjørnet fra Briljant, om jeg har tid kan vi ta en kaffe og prate klokker.

Si fra når du er i byen, Reidar. Jeg bort rundt hjørnet fra Briljant, om jeg har tid kan vi ta en kaffe og prate klokker.

Jeg jobber to kvartaler unna og slenger meg gjerne på med en kaffe og klokkeprat!:cool:

Det hadde vært kjempekoselig gutter. Men spørs om ikke tiden blir for knapp for meg, drar umiddelbart tilbake til Bergen. Dette er en ren "pick up":cool:

Men jeg flytter til Oslo i sommer, og er ledig for en hyggelig klokkeprat når som helst da :D

• Liker
Reaksjoner: lobwedge
Tja.. du får spørre om det er greit å "dra kortet" der ....

Svaret du får sier vel alt om eventuell seriøsitet.

Hehe.... "cash is king" er vel uten tvil det som gjelder der i gården ja! Så kan man vel spørre seg selv hvorfor. Har selv kjøpt en Breitling der for en del år siden og kan ikke si noe vondt om selger. Betalte selvsagt cash etter ønske fra butikken, men med kvittering!

Cash råder hos mange brukthandlere - ikke bare Briljant. Det burde ikke overraske noen;)

Jeg har vært innom og tittet noen ganger uten å komme hjem med noe nytt, og var med en kompis som handlet en gang. Jeg hadde vært helt ubekymret for å handle her selv. De later til å ha god kontroll på ur og ting later til å være som de oppgir.

Lar meg allikevel forundre over at de ikke legger litt mer i presentasjon og "følelser". Min venn kom hjem med uret i en plastpose det så ut som om kom fra grønnsaksbutikken over gaten og uret var upusset. Ingen big deal, men følelsen av å være en verdsatt kunde hadde økt betraktelig om de hadde brukt 2,- på en pose og 4 minutter med en pusseklut på klokken. Tross alt er det en betydelig "investering" for mange og kjøpe et ekslusivt ur, og den følelsen du sitter igjen med etter en handel er ofte viktigere enn prisen (til en viss grad) for hvor du handler neste gang. Jeg har stor tro på at slike aktiviteter også øker kunders oppfatning om seriøsiteten av en butikk og at dette ville gjort gjenkjøpsgraden høyere blant enkelte.

Spurte faktisk om de tok kort, selvfølgelig tok de det, var svaret jeg fikk!

Okey, men jeg tror nok du må være forberedt på at de sender deg til banken/minibanken som ligger rett utenfor. Dette er en av årsakene til at jeg ikke kjøper klokker der.

De har ikke tatt kort tidligere, mulig de bare sier dette til alle som ringer og spør, men når du møter opp så tror jeg ikke de tar kort. Men positivt dersom de gjør det. Bør de uansett gjøre når de selger klokker i disse prisklassene.

Lykke til !

Best regards :)
AW

De har ikke tatt kort tidligere, mulig de bare sier dette til alle som ringer og spør, men når du møter opp så tror jeg ikke de tar kort.

Jeg har betalt med kort der så langt tilbake som i 2008.

Der i mot så vet jeg flere som selger dyre ting som (i skjul) ikke er så begeistret over folk som betaler med kredittkort fordi de (så vidt jeg har skjønt) betaler ca 3% i gebyr, og det blir jo fort en tusenlapp eller to for en dyr klokke.

Okey, men jeg tror nok du må være forberedt på at de sender deg til banken/minibanken som ligger rett utenfor. Dette er en av årsakene til at jeg ikke kjøper klokker der.

De har ikke tatt kort tidligere, mulig de bare sier dette til alle som ringer og spør, men når du møter opp så tror jeg ikke de tar kort. Men positivt dersom de gjør det. Bør de uansett gjøre når de selger klokker i disse prisklassene.

Lykke til !

Best regards :)
AW

Jepp, blir spennende å høre med han når jeg kommer. Skal selvsagt poste min erfarte opplevelse når jeg kommer tilbake :D

Cash råder hos mange brukthandlere - ikke bare Briljant. Det burde ikke overraske noen;)

Jeg har vært innom og tittet noen ganger uten å komme hjem med noe nytt, og var med en kompis som handlet en gang. Jeg hadde vært helt ubekymret for å handle her selv. De later til å ha god kontroll på ur og ting later til å være som de oppgir.

Lar meg allikevel forundre over at de ikke legger litt mer i presentasjon og "følelser". Min venn kom hjem med uret i en plastpose det så ut som om kom fra grønnsaksbutikken over gaten og uret var upusset. Ingen big deal, men følelsen av å være en verdsatt kunde hadde økt betraktelig om de hadde brukt 2,- på en pose og 4 minutter med en pusseklut på klokken. Tross alt er det en betydelig "investering" for mange og kjøpe et ekslusivt ur, og den følelsen du sitter igjen med etter en handel er ofte viktigere enn prisen (til en viss grad) for hvor du handler neste gang. Jeg har stor tro på at slike aktiviteter også øker kunders oppfatning om seriøsiteten av en butikk og at dette ville gjort gjenkjøpsgraden høyere blant enkelte.

Godt å høre at ingen har noe negativ og si om selger eller produktene han selger.

Når det gjelder plastposen fra grønnsakshandleren, så skal jeg poste bilder av den jeg får når jeg kommer hjem. Så skal vi se om ting går fremover selv der i gården :D

Selger de over nett også (dvs kontoverføring og sending), i.o.m de har annonser på finn, eller er det utelukkende oppmøte i butikk som gjelder?

Liker ikke å si noe stygt om folk, låt oss bare si att denne selger kan ihvertfall jeg ikke anbefale til noen :(

Liker ikke å si noe stygt om folk, låt oss bare si att denne selger kan ihvertfall jeg ikke anbefale til noen :(

Hvilke negative erfaringer har du med denne selgeren?
Har vurdert en klokke derfra selv, så ønsker å høre om negative erfaringer også:)