Cash råder hos mange brukthandlere - ikke bare Briljant. Det burde ikke overraske noen
Jeg har vært innom og tittet noen ganger uten å komme hjem med noe nytt, og var med en kompis som handlet en gang. Jeg hadde vært helt ubekymret for å handle her selv. De later til å ha god kontroll på ur og ting later til å være som de oppgir.
Lar meg allikevel forundre over at de ikke legger litt mer i presentasjon og "følelser". Min venn kom hjem med uret i en plastpose det så ut som om kom fra grønnsaksbutikken over gaten og uret var upusset. Ingen big deal, men følelsen av å være en verdsatt kunde hadde økt betraktelig om de hadde brukt 2,- på en pose og 4 minutter med en pusseklut på klokken. Tross alt er det en betydelig "investering" for mange og kjøpe et ekslusivt ur, og den følelsen du sitter igjen med etter en handel er ofte viktigere enn prisen (til en viss grad) for hvor du handler neste gang. Jeg har stor tro på at slike aktiviteter også øker kunders oppfatning om seriøsiteten av en butikk og at dette ville gjort gjenkjøpsgraden høyere blant enkelte.