Takk for input @Thomas84.
GLC skal være veldig identisk som C, sett bort fra høyden. De er jo i «lik» klasse.
Har ikke klart å finne noen vesentlige forskjeller på dem annet enn de 34 ekstra hk og mulighet for Race-mode.
Vet du om andre forskjeller i C modellen?
Problemet mitt er todelt;
1.
En 63 s vil koste ca 30% mer enn den bilen jeg nå kjører. Begynner å bli vanvittig mye penger og det innebærer at jeg «må» selge en dyr klokke jeg egentlig ikke vil selge.
En 63 koster meg bare 15% mer enn dagens bil og lar seg nok kjøpe uten de store endringene i hverken klokkeboks eller andre prioriteringer.
2.
Har egentlig Mercedes lagt opp i halsen, men den modellen jeg egentlig ønsker (Macan Turbo PP) blir slått langt ned i støvlene av 63(s) både mtp hastighet og lyd.
Og jeg er veldig svak for lyd...
Nja, de har samme plattform, men jeg synes likheten stopper der. Forskjellen mellom glc og c klasse er stor etter mitt skjønn.
Hvis du kvier deg for kostnaden, er kanskje 43amg et alternativ. Har kjørt den en del, og på norske veier synes jeg egentlig den passer bedre. Stor forskjell i kraft, men den tar igjen mye på hvor kvikk den føles - den føles lettere, men er ikke like langbeint. Du er svak for lyd sier du, det er ikke samme brølet i 43, men den har et fint snerr likevel.
Da har du også råd til en klokke til
I klassisk TS-stil vil jeg stille spørsmål ved det opprinnelige spørsmålet – har du vurdert å ha to biler?
En sedat "hverdagsbil" hvor kanskje ting som komfort osv. er mer viktig enn krefter og lyd. Kombinert med en helgebil hvor man kan være veeldig "ufornuftig".
Har kjørt både mye GLC og C-klasse og det er to vidt forskjellige biler når det kommer til både kjørefølelse og kjøreegenskaper. GLC er jo ikke veldig sporty, selv om den i AMG utførelse er en helt annen bil enn i standardutførelse. Kjøp deg en skikkelig sportsbil, evt en vanlig C- eller E-klasse med tilsvarende motor.
M5Noen her inne som har erfaring med GLC 63?
Trenger input på 63 mot 63s.
Verdt de ekstra kronene?
Haha!
Hehe. Ja, her er selvsagt smaken som baken. Ser at du egentlig ønsker Porsche. Det ville også vært mitt førstevalg dersom jeg ikke fikk regningene til å strekke til. Synes det er kult at du vurderer denne type rå biler. Det er ikke mange år til lyden av V8 vil være historie, og alle er henvist til et strykejern med 4 hjul og 7-800 Nm... BMW har vært mitt førstevalg etter at jeg solgte min MB tilbake i 2008, men drømmer om noe spennende fra Stuttgart med hest i logoen Men, for all del: Har ingen M5, men en 530ix gjør jobben til og fra jobb i 50-sonen Lykke med valget ditt. Du er privilegert!Haha!
Tror ikke du leste alle postene mine nei.
«Vil ikke ha sedan»
«Har egentlig Mercedes i halsen».
(BMW og MB er mer eller mindre i samme bås, bare det at MB er noe bedre)
Ja for all del både BMW og MB lager bra biler, men det er der stereotypiske jeg ikke takler. Sett bort fra AMG SUV modellene til MB. Og kanskje nye 850M...Hehe. Ja, her er selvsagt smaken som baken. Ser at du egentlig ønsker Porsche. Det ville også vært mitt førstevalg dersom jeg ikke fikk regningene til å strekke til. Synes det er kult at du vurderer denne type rå biler. Det er ikke mange år til lyden av V8 vil være historie, og alle er henvist til et strykejern med 4 hjul og 7-800 Nm... BMW har vært mitt førstevalg etter at jeg solgte min MB tilbake i 2008, men drømmer om noe spennende fra Stuttgart med hest i logoen Men, for all del: Har ingen M5, men en 530ix gjør jobben til og fra jobb i 50-sonen Lykke med valget ditt. Du er privilegert!
Det er lite som slår lyden til AMG-modellene med sportseksos, Porsche er IMHO ikke i nærheten på sine turbomodeller.
En slik tråd blir så fattig uten bilder gutter
Helt enig, og derfor jeg startet denne tråden. Er nå på andre Macan modell, men savner den dybden AMG klarer å få ut av sine eksosanlegg.
Problemet er som du nevner «totalpakken».
Den er det få som klarer like bra som Porsche.
Ja GLC diesel tror jeg blir en urettferdig sammenligning ja. Så jeg må nok ta meg turen innom noen som selger en GLC før jeg drar til Tyskland.