Re: Erfaringer med PayPal!!??
Selgere fra USA - Canada og Storbritania kan forlange at du skal ha en "confirmed"-adress. Dette er ikke "verified"-adress som de fleste forlangte før i tiden.
Problemet er at man ikke kan få "confirmed"-adress i Norge. Bare verified. (Det er mulig det er noen veier rundt dette, men jeg har vært i kontakt med Paypal direkte som bekrefter at man ikke kan få confirmed-adress i Norge).
En del selgere aksepterer verified eller bare oppgitt adresse, men det er stort sett på lavere beløp. Selgere utenfor USA, Canada og Storbritana kan også av og til akseptere Pay-Pal på høyere beløp, men det er uansett lurt å spørre - Dumt å få dårlig feedback bare fordi man ikke stilte spørsmålet på forhånd.
Jeg gikk i den fellen for en stund tilbake - Vant to auksjoner, men selger nektet å motta Pay-Pal betalingen min. Løsningen på den ene var å fakse kredittkortbekreftelse fra banken min. (Det var en stor annerkjent butikk i USA som også hadde ebay-butikk, så jeg tok sjansen på at de klarte å behandle kredittkortopplysningene på en skikkelig måte, og banken min mente også det var greit så lenge de ikke fikk opplyst sikkerhetsnummeret til kortet mitt). Den andre selgeren måtte jeg rett og slett overføre pengene til direkte. Da er det som kjent ingen måte å få dem tilbake på hvis det skulle være noe tull. Heldigvis gikk det bra, og det var heller ikke snakk om et enormt stort beløp, og selger hadde mange gode tilbakemeldinger.
Men pass altså på hvis selger forlanger "Confirmed"-status på adressen din. Bortsett fra det har Pay-pal funket flott for meg, det er visst helst som selger at du får problemer med dem (langt fra pengene kommer inn til du kan ta dem ut, osv...)