Lurer på om det er noen som har erfaringer med salg av klokker som de har lyst til å dele med oss andre. Har et par jeg lurer på å kvitte meg med, og er usikker på hvilken måte jeg skal gjøre det på.
Jeg har veid mulighetene litt frem og tilbake. Og det jeg har kommet frem til så langt er følgende (ganske prioritert liste):
1. Salg gjennom seriøs bruktforhandler/bruktbutikk:
Pluss: Slipper å få masse prutemail, sikker på at pengene kommer inn når salget går igjennom.
Minus: Lavere pris på grunn av provisjonen man må betale. Mister "kontroll" med klokkene en stund.
2. Salg gjennom Tidssonen:
Pluss: Interesserte kjøpere som har realistiske forhold til prisnivå. Å selge til aktive tidssonere er forholdsvis i mitt hode temmelig risikofritt med tanke på oppgjør.
Minus: Når en interessert, men forholdsvis liten kundemasse.
3. Salg på finn.no
Pluss: Mange potensielle kjøpere på en billig måte.
Minus: Mye masing/pruting? Pågang av folk som gjerne vil svindle litt? Stress meg oppgjør.
4. Salg via utenlandske nettsider som watchnet.
Pluss: Veldig mange potensielle kjøpere. Lav kronekurs øker sjansene for en god deal.
Minus: Mye stress med sending/forsikring. Temmelig stor sjanse for svindelforsøk. Hvordan kommer man i gang uten referanser?
5. Salg via ebay
Pluss: Som på nettsidene.
Minus: Som på nettsidene bortsett fra at jeg har positiv feedback etter en del kjøp.
6. Beholde klokkene selv.
Pluss: Beholde klokkene selv.
Minus: Økonomi. Dessuten har man jo bare to armer, og det er grenser for hvor kult det er med en på hver uansett.
(EDIT: Hadde skrevet to punkt nummer 5. Nå er punkt 5 nummer 2 punkt nummer 6 )
Er det noe jeg har oversett? Noen som har erfaringer som gjør plussene og minusene mindre eller større?
Kort sagt: Er det noen som har noen erfaringer/råd de har lyst til å dele?
Jeg har veid mulighetene litt frem og tilbake. Og det jeg har kommet frem til så langt er følgende (ganske prioritert liste):
1. Salg gjennom seriøs bruktforhandler/bruktbutikk:
Pluss: Slipper å få masse prutemail, sikker på at pengene kommer inn når salget går igjennom.
Minus: Lavere pris på grunn av provisjonen man må betale. Mister "kontroll" med klokkene en stund.
2. Salg gjennom Tidssonen:
Pluss: Interesserte kjøpere som har realistiske forhold til prisnivå. Å selge til aktive tidssonere er forholdsvis i mitt hode temmelig risikofritt med tanke på oppgjør.
Minus: Når en interessert, men forholdsvis liten kundemasse.
3. Salg på finn.no
Pluss: Mange potensielle kjøpere på en billig måte.
Minus: Mye masing/pruting? Pågang av folk som gjerne vil svindle litt? Stress meg oppgjør.
4. Salg via utenlandske nettsider som watchnet.
Pluss: Veldig mange potensielle kjøpere. Lav kronekurs øker sjansene for en god deal.
Minus: Mye stress med sending/forsikring. Temmelig stor sjanse for svindelforsøk. Hvordan kommer man i gang uten referanser?
5. Salg via ebay
Pluss: Som på nettsidene.
Minus: Som på nettsidene bortsett fra at jeg har positiv feedback etter en del kjøp.
6. Beholde klokkene selv.
Pluss: Beholde klokkene selv.
Minus: Økonomi. Dessuten har man jo bare to armer, og det er grenser for hvor kult det er med en på hver uansett.
(EDIT: Hadde skrevet to punkt nummer 5. Nå er punkt 5 nummer 2 punkt nummer 6 )
Er det noe jeg har oversett? Noen som har erfaringer som gjør plussene og minusene mindre eller større?
Kort sagt: Er det noen som har noen erfaringer/råd de har lyst til å dele?