Hei! Etter noen år med Sinn 556i, Tudor 76200 Day+Date, og mål om å kjøpe Op36 eller Datejust fikk jeg plutselig øye på SBGX259 hvit og ble forelsket. Den har tilsynelatende alt jeg kan tenke meg fra OP og DJ. Men jeg har aldri sett den i levende live. Noen som kan si hvordan den er opp mot andre luksusklokker? Den er så rimelig at jeg sliter med å tro den kan ha samme finish som klokker 3-4x dyrere. Jeg vet det er quartz, men likevel.
Og hva som er en forventet pris brukt? Noen som har en for salg?
Takk!
Jeg har eid tre ulike 37mm sbgx-modeller (med hvit, blå, og nå senest - svart skive).
Finishen er fremragende synes jeg, det største problemet med disse er at man får noia for å lage riper i kassa til å begynne med, fordi de er oppleves så perfekte!
Tror pent brukte/ikke for gamle utgaver vanligvis går for 15k pluss/minus en tusenlapp eller to her på sonen når de dukker opp, men andre her må gjerne arrestere meg på dette hvis de har andre erfaringer.
Det er stort prisspenn på Chrono24-markedet. Et tips her er at hvis du er villig til å gå for litt eldre generasjon der de hadde Seiko-logoen øverst og GS-logoen lenger ned på skiva (pre 2015 eller noe sånt), så er de tilsynelatende en god del billigere. Og jeg tror ikke finishen var noe særlig dårligere da. (Noen foretrekker sågar det "dual logo" designet fra den tida.)
https://www.chrono24.com/search/ind...=sbgx&searchexplain=1&sortorder=1&watchTypes=
Urmaker Christensen hadde quartz-GS man kunne prøve i butikken, men nå overtar vel Bjerke GS-merket. Kanskje du kan prøve disse klokkene på armen der?
Noe å ha i bakhodet: hvis du primært skal bruke klokka på lenke så husk at siden lenka ikke har mikrojustering i spenna så kan det være litt knot å få bra "fit" på lenka, spesielt hvis håndleddet ditt utvider seg i sommervarmen. YMMV. Jeg er så heldig at akkurat denne modellen justert riktig med halvledd osv funker perfekt på mitt håndledd, men ikke alle har den erfaringen. Sånn sett
kan det være en fordel å kjøpe over disk der man får justert og prøvd den ut før man trekker kortet...
Her er litt om min SBGX-reise
https://www.tidssonen.no/forum/threads/unboxing-grand-seiko-sbgx261-en-gjenkjøpers-bekjennelse.72530/
Generelt: anbefales! Men jeg er åpenbart ikke objektiv på denne modell-linja...