Erfaringer med WatchWinderWorks

Medlem
30. juni 2013
Sted
Drammen
Vurder å kjøpe meg et modulært winder-system slik at jeg kan utvide med en ny "kube" hvis jeg kjøper meg en ny klokke istedet for å bytte ut hele winderen. Jeg er av den mening at jeg synes windere generelt sett er veldig overpriset med tanke på hvor fantastisk enkle de faktisk er. Har vurdert å lage min egen og rent teknisk hadde ikke det vært noe problem. Problemet er at håndtverker-ferdighetene mine ikke er så fantastiske at jeg tror jeg hadde blitt fornøyd med resultatet rent estetisk.

Har kommet over et merke som heter WatchWinderWorks og lurer på om det er noen her som har erfaringer med det?

http://stores.ebay.com.au/Watch-Winder-Works

Ganske fornuftige priser sammenlignet med mange andre og et modulsystem som ser ut til å være ganske bra.
100% positive feedback på ebay sier meg ikke så mye om kvaliteten ettersom feedbacken stort sett blir lagt inn rett etter produktet er mottatt. Så... Noen som har prøvd disse? :)

Evt. noen som vet om noen gode alternativer?

12B4.jpg

675918p.jpg

Redigert:
Jeg har hatt rekka på det nederste bildet siden april i år, men jeg kjøpte herfra, og betalte totalt kr 2142, inkludert mva og frakt. (Brookstone-prisen inkluderte faktisk norsk mva, uten at jeg vet hvordan det får til det. Jeg fikk ganske riktig pakka rett på Posten etter 7 dager uten å måtte betale noe). Jeg har ikke sammenliknet prisen med den australske butikken. Riktignok trenger man å kjøpe en strømforsyning i tillegg, siden den som følger med er 110 V. Jeg kjøpte en fra watch-tool-shop og betalte 25 €. Eneste winder jeg har hatt, så jeg kan ikke sammenlikne, men funker fint for meg. De står på soverommet, og alle kan gå samtidig uten å vekke meg, og jeg sover lett. Siden kontaktpunktene er i bunn må man holde en finger på winderen man tar ut eller putter en klokke inn i, fordi den starter hvis den mister kontakt, når kontakt gjenopprettes. Jeg liker den godt og vil ikke nøle med å anbefale den.

Jeg hadde gått for Beco, garantert bra kvalitet. De har også modulsystem. Kan kjøpes på nett, norske urmakere, tidssonen og nettbutikk.

https://www.beco-lifestyle.com/inde...e=shop.browse&category_id=26&Itemid=2&lang=en

@chronometer

Beco er selvsagt et alternativ, men da må man såpass opp i pris at da tror jeg heller jeg hadde gått for disse:
http://www.watchwinderstation.com/W...od-Watch-Winder-Watch-Box-Modular-System.aspx

01013612LOGOcopyCopy.JPG

Hakket mindre modulær, men den tar det igjen på utseendet ;)

[video=youtube;lnz9uyX6PMI]https://www.youtube.com/watch?v=lnz9uyX6PMI[/video]

Redigert av en moderator:
Jeg har hatt rekka på det nederste bildet siden april i år, men jeg kjøpte herfra, og betalte totalt kr 2142, inkludert mva og frakt. (Brookstone-prisen inkluderte faktisk norsk mva, uten at jeg vet hvordan det får til det. Jeg fikk ganske riktig pakka rett på Posten etter 7 dager uten å måtte betale noe). Jeg har ikke sammenliknet prisen med den australske butikken. Riktignok trenger man å kjøpe en strømforsyning i tillegg, siden den som følger med er 110 V. Jeg kjøpte en fra watch-tool-shop og betalte 25 €. Eneste winder jeg har hatt, så jeg kan ikke sammenlikne, men funker fint for meg. De står på soverommet, og alle kan gå samtidig uten å vekke meg, og jeg sover lett. Siden kontaktpunktene er i bunn må man holde en finger på winderen man tar ut eller putter en klokke inn i, fordi den starter hvis den mister kontakt, når kontakt gjenopprettes. Jeg liker den godt og vil ikke nøle med å anbefale den.

@aek fint å høre at du har gode erfaringer så langt :)
Hvordan endte du opp på 2142 kr dersom prisen på nettsiden er inkludert mva? Prisen jeg får opp er 199$.

Denne siden har kanskje bedre priser på Beco

http://www.watch-tool.de/html/boxy_by_beco.php

Pr stk 90 Euro, sett med 4 fra 325 Euro

JEg har to stk Beco som har gått i flere år, fungerer bra.

Der var noen ok løsninger ja :) Takk for link @chronometer.

Spørsmålet er selvfølgelig om ikke dette egentlig er akkurat samme produktet som WatchWinderWorks, bare med en annen merkelapp.

Edit: Ser faktisk ut som at begge er Boxy Design og at de bare har satt sine egne merkelapper på det.

@aek fint å høre at du har gode erfaringer så langt :)
Hvordan endte du opp på 2142 kr dersom prisen på nettsiden er inkludert mva? Prisen jeg får opp er 199$.
@acnorway, 199 $ er prisen i USA, hvis du går gjennom bestillingsrutinen endrer tallene seg (slik jeg husker det) fordi adressen er norsk. Slik så hele regnestykket ut for meg:

Total Product: NOK 1,283.00
Total Discounts: NOK -0.00
Duties & Taxes: NOK 521.00
Shipping & Handling: NOK 338.00
Order Total: NOK 2,142.00​

Dette var basert på dollarkursen per 15. april 2014, så tallene er formodentlig noe annerledes i dag.

@acnorway, 199 $ er prisen i USA, hvis du går gjennom bestillingsrutinen endrer tallene seg (slik jeg husker det) fordi adressen er norsk. Slik så hele regnestykket ut for meg:

Total Product: NOK 1,283.00
Total Discounts: NOK -0.00
Duties & Taxes: NOK 521.00
Shipping & Handling: NOK 338.00
Order Total: NOK 2,142.00​

Dette var basert på dollarkursen per 15. april 2014, så tallene er formodentlig noe annerledes i dag.

Aha. Takk for oppklaringen @aek :) Blir vel noen hundrelapper dyrere nå, men fortsatt ikke ille.

@acnorway

Scatola del Tempo har jo også et system for utbygging:eek:

Dessverre også tilhørende Scatola-prising, men du ønsker vel bare det beste for dine klokker?

1RT%20SL%20modular%20carbon%202.jpg

Eller gi helt blaffen i hele modulsystemet og går for et par av disse:

Scatola-Del-Tempo-3RTM-gear-patrol.jpg

Eller har du kanskje vunnet i lotto?

64RT-RA-ARMOURED_RXA.jpg

@acnorway

Dessverre også tilhørende Scatola-prising, men du ønsker vel bare det beste for dine klokker?

Hehe @The Player :p Jeg har virkelig en følelse av at klokkene mine har det like fint i en billig winder som en dyr. Det er jo vitterlig bare snakk om en motor som går rundt, og som i mest avanserte tilfelle skal bevege seg rundt først i en retning og deretter en annen. 3-4000 kr for en servo er mer enn jeg har samvittighet til å betale :eek:

Skulle man først bli helt gærn så hadde jo ikke denne vært feil ;)

secure-dottling-safe-vault-fortress-watch.png

Spørsmålet er selvfølgelig om ikke dette egentlig er akkurat samme produktet som WatchWinderWorks, bare med en annen merkelapp.

Edit: Ser faktisk ut som at begge er Boxy Design og at de bare har satt sine egne merkelapper på det.

Jeg vil "advare" deg om at Beco er tomme for den originale Boxy, og erstatter denne med en modell som heter Boxy Fancy. Kanskje noe å tenke på om du skal ha mange over tid.

Personlig syns jeg Boxy er mye winder for pengene sammenlignet med hvor mye man må betale for andre merker, men man må være klar over at dette er Beco sine billigste "budsjett"-windere. Anbefaler deg å se den live før du beslutter å gå for dette systemet. Funksjonsmessig er det helt topp, men finishmessig kan det hende at du ønsker noe litt mer påkostet.

Når du ser på windere av "ukjent" fabrikat, bør du sjekke ut hvilke motorer som benyttes. Mange er også litt obs ift. skjerming, men dette er nok ordinært sett ikke noe utbredt problem. Men skader ikke å gjøre litt research.

Jeg vil "advare" deg om at Beco er tomme for den originale Boxy, og erstatter denne med en modell som heter Boxy Fancy. Kanskje noe å tenke på om du skal ha mange over tid.

Personlig syns jeg Boxy er mye winder for pengene sammenlignet med hvor mye man må betale for andre merker, men man må være klar over at dette er Beco sine billigste "budsjett"-windere. Anbefaler deg å se den live før du beslutter å gå for dette systemet. Funksjonsmessig er det helt topp, men finishmessig kan det hende at du ønsker noe litt mer påkostet.

Når du ser på windere av "ukjent" fabrikat, bør du sjekke ut hvilke motorer som benyttes. Mange er også litt obs ift. skjerming, men dette er nok ordinært sett ikke noe utbredt problem. Men skader ikke å gjøre litt research.
@Fyrsten

Finish er eeegentlig ikke så nøye for min del da winderen min uansett står inni et skap, men samtidig er det jo nettopp finishen som trekker meg litt mot Wolf Design Meridian som jeg postet på forrige side (og som jeg også har forstått at skal være et solid merke).

Det at den originale Boxy'en skal fases ut kan jo by på utfordringer med tanke på at hele vitsen er å bygge ut systemet etterhvert. Det får meg jo også til å tenke på hva som kommer til å skje med Boxy Fancy når design-teamet blir lei av den... Skal ikke være lett.

Alternativet er jo å kjøpe en nok stor winder til at den skal kunne romme klokkesamlingen i forseelig fremtid, men er jo kjipt å ha tomme plasser i winderen :p

Tak for tråden @acnorway og takk til @aek for linken til Bookstore. Jeg bestilte en pakke på 4 separate windere med base og valgte DHL Express (kostet bare noen tiere mer enn Economy). 2164 kroner.

Så, var det å finne en batteripakke som passer. Vil ikke ha adapter, men ønsker batteripakke. Batteripakka som passer winderne fikk jeg ikke bestille da "mottakerlandet ikke godtas for batteripakka" (elns).

Ja, ja - 50% i mål.

PS: Tenkte først å bygge modulære windere vha. Lego Mindstorm - men fant ut at jeg denne gangen bare vil ha det enkelt og ferdig. Ryker den pakka som er bestilt, så kan Lego Mindstorm være en backupplan for fritiden en annen gang. :)

Ser sånn ut, ja. Batteripakka ser lik ut men ulik logopåtrykk.

$_12.JPG

651612p.jpg

Endte opp med å kjøpe batteripakka direkte fra WatchWinderWorks, som selv selger den det står "Boxy" på. Så, da var det bare å lene seg tilbake og vente på goods. :)

2.500 kroner for 4 windere på batteri kan jeg leve godt med.

Tror ikke det, Beco er vel tyskprodusert og de du nevner kopier fra østen (?)

Tror ikke det, Beco er vel tyskprodusert og de du nevner kopier fra østen (?)

@chronometer
Det inntrykket jeg har er at både WatchWinderWorks og Beco kjøper disse fra dette selskapet: http://www.watchwinder.com.tw/company/

Altså at begge to kjøper fra samme asiatiske selskap. Mulig at Beco lager de litt dyrere/eksklusive modellene selv (?), men ganske sikker på at Boxy-serien ikke er "in house".

Kanskje @Fyrsten vet mer om dette i detalj?