Erfaringer med WatchWinderWorks

Alle 4 windere går daglig ennå. Batteripakka (4 stk. D-batterier) varte 3 måneder for å drive 4 windere via samme grunnmodul. Satt i nye batterier, og klar for nye 3 måneder. Ganske fornøyd med denne pakka til 199 amerikanske daler.

11055674_805302312857205_1589096640_n.jpg

Alle 4 windere går daglig ennå. Batteripakka (4 stk. D-batterier) varte 3 måneder for å drive 4 windere via samme grunnmodul. Satt i nye batterier, og klar for nye 3 måneder. Ganske fornøyd med denne pakka til 199 amerikanske daler.

11055674_805302312857205_1589096640_n.jpg
Jeg var også fornøyd, @Loevhagen, inntil for ca. en måned siden, da en av mine fire bare døde. Jeg tenkte at jeg hadde vært uheldig, så jeg så ingen grunn til å ta det opp her inne. Men i går døde en til, så 11 måneder etter at de kom i hus er det altså bare 2 av 4 som virker. Jeg antar at å reklamere til Brookstone koster mer enn det smaker, så jeg synes det er grunn til å advare andre som vurderer denne winderen.

Redigert av en moderator:
For 350 kroner stykket så forventer jeg ikke allverden, men synd hvis de går til hundene så fort. Jeg får se om jeg er heldigere - eller bare spiser av såpass kort MTTF.

Hva vurderer du nå da @aek? :)

For 350 kroner stykket så forventer jeg ikke allverden, men synd hvis de går til hundene så fort. Jeg får se om jeg er heldigere - eller bare spiser av såpass kort MTTF.

Hva vurderer du nå da @aek? :)
Godt spørsmål, @Loevhagen. Jeg har vel ikke kommet lenger foreløpig, enn i det minste å vurdere å support my local neighbourhood watch winder pusher; @Fyrsten har jo en modell som likner, de ser ut til å kunne passe om hverandre på strømplanken. Det er jo riktignok en helt annen pris, hvilket er noe forvirrende siden de er så like og tilsynelatende har samme opprinnelse. Kan det tenkes at våre rett og slett er replicaer av the real thing, Beco?

Jeg bytter klokke mye sjeldnere nå enn tidligere, så det kan også hende at jeg lever godt uten windere. (Men jeg merket da jeg skrev den setningen at der er jeg uenig med meg selv). Jeg synes det er ugreit å bruke mye penger på windere, selv om man i en ideell verden skulle ønske man kunne hoppe på @Juliens forslag om å bygge walk-in winder... Noe sånt, kanskje.

Vi får se. Kanskje tar jeg det som et tegn fra høyere makter, på at det er på tide å begynne med manuelle ur. (Nei, der merket jeg det igjen).

@aek.

Vet ikke om Beco og Boxy er det samme. Antagelig ikke.

Du bruker / brukte dine på en egen tredjeparts strømomformer ikke sant? Jeg benytter batteripakke. Kanskje det kan gi en forskjell i levetid?

Ser på andre fora at noen Boxywindere tar kvelden fort mens andre går etter noen år.

@aek.

Vet ikke om Beco og Boxy er det samme. Antagelig ikke.

Du bruker / brukte dine på en egen tredjeparts strømomformer ikke sant? Jeg benytter batteripakke. Kanskje det kan gi en forskjell i levetid?

Ser på andre fora at noen Boxywindere tar kvelden fort mens andre går etter noen år.

Strømforsyningen min ble levert fra Tyskland («Watch Tool Shop») i stedet for USA, men Boxy «original», så ikke egentlig tredjeparts. Ja, kanskje batterienes likestrøm er snillere enn likerettet vekselstrøm fra trafo, for alt jeg vet, men de burde jo tåle begge deler. Hvis Boxyene på andre fora rapporteres å ryke etter noen år, underforstått i beste fall, er det jo fare for at det er noe drit vi har kjøpt, @Loevhagen. Med litt flaks kan jeg bruke strømplanken sammen med Beco windere, som flere omtaler positivt.

«Boxy by Beco» står det forresten her.

EDIT: Først nå ser jeg nederst på siden jeg linker til at man kan kjøpe reservemotor, drivrem og kretskort for greie priser.
Nå skal det demonteres og diagnostiseres ...

EDIT 2: Tynne, slakke, lurvete drivremmer. Må helt klart byttes. Dette er nok forbruksvare. Men den ene motoren min går ikke heller, jeg får bytte den. Til € 18 er det verdt et forsøk. Remmene koster € 8 per stykk, blodpris for en liten gummiring. Hvor kan man kjøpe drivremmer i bulk, tro?

Jeg snuste på disse, men slår det fra meg når jeg leser slikt. Greit at det er billig, men man bør vel kunne vente seg litt bedre holdbarhet??

Strømforsyningen min ble levert fra Tyskland («Watch Tool Shop») i stedet for USA, men Boxy «original», så ikke egentlig tredjeparts. Ja, kanskje batterienes likestrøm er snillere enn likerettet vekselstrøm fra trafo, for alt jeg vet, men de burde jo tåle begge deler. Hvis Boxyene på andre fora rapporteres å ryke etter noen år, underforstått i beste fall, er det jo fare for at det er noe drit vi har kjøpt, @Loevhagen. Med litt flaks kan jeg bruke strømplanken sammen med Beco windere, som flere omtaler positivt.

«Boxy by Beco» står det forresten her.

EDIT: Først nå ser jeg nederst på siden jeg linker til at man kan kjøpe reservemotor, drivrem og kretskort for greie priser.
Nå skal det demonteres og diagnostiseres ...

EDIT 2: Tynne, slakke, lurvete drivremmer. Må helt klart byttes. Dette er nok forbruksvare. Men den ene motoren min går ikke heller, jeg får bytte den. Til € 18 er det verdt et forsøk. Remmene koster € 8 per stykk, blodpris for en liten gummiring. Hvor kan man kjøpe drivremmer i bulk, tro?

Jeg snuste på disse, men slår det fra meg når jeg leser slikt. Greit at det er billig, men man bør vel kunne vente seg litt bedre holdbarhet??
Ja, caveat emptor var delvis hensikten med mitt innlegg. Det kan se ut til at Boxy ikke er topp kvalitet, selv om drivremskiftebehov vel gjelder alt utstyr som er slik bestykket, om enn ikke allerede etter et år.

I tillegg var hensikten å peke på det tilsynelatende paradoks at alle skryter av Beco, som ser ut til å lage Boxy. Hvis Beco er bra, hvorfor er Boxy dårlig?

Ja, caveat emptor var delvis hensikten med mitt innlegg. Det kan se ut til at Boxy ikke er topp kvalitet, selv om drivremskiftebehov vel gjelder alt utstyr som er slik bestykket, om enn ikke allerede etter et år.

I tillegg var hensikten å peke på det tilsynelatende paradoks at alle skryter av Beco, som ser ut til å lage Boxy. Hvis Beco er bra, hvorfor er Boxy dårlig?

Beco lager ikke Boxy. Boxy leverer produkter til både Beco og watchwinderworks m.m.

Beco produserer trolig ingenting selv, tror det aller meste er "private label" fra dette taiwanske selskapet.

http://www.watchwinder.com.tw/company/

De andre seriene fra Beco er også temmelig like de som vises her. At de kun selger til forhandlere og ikke direkte til private, underbygger vel mistanken.

Når det er sagt, snurrer mine Boxy Fancy fortsatt upåklagelig og lydløst.

Noen som har tips til den mest stillegående winderen? Jeg vil heller blø noen ekstra kroner ekstra for en skikkelig enn å ligge å høre at det knirker og skrangler inni klesskapet.

Jeg har hatt åtte Beck Boxy Fancy. Av dem har fem røket på to år. Stay away. Kun brukt med original forsyning.