Et knippe Omega....

Medlem
11. jan. 2010
Sted
Stavanger
Poster et bilde av mine Omega fra min samling- Fra venstre: Speedmaster Pro Mark II, Speedmaster Mark III "Deep Blue", Flightmaster 911 og sist, men absolutt ikke minst, min beater: Seamaster Planet Ocean med PVC rem for den sommerlige anledning.

Som den observante vil legge merke til, mangler jeg en Mark IV... Noen som har en som "safe queen" og kunne tenke seg en MEGET lukrativ byttehandel 1:1 (Raymond Weil Parsifal på croco, NIB med kvittering (annonsen med bilder ligger her inne som salgs-tråd)....

Nydelig, Per!
Virkelig en respektabel samling vintages:D
Flightmasteren måtte ha vært et beist på den tiden den var ny iogmed at det er en rimelig svær klokke selv i disse dager:eek:

Nydelig, Per!
Virkelig en respektabel samling vintages:D
Flightmasteren måtte ha vært et beist på den tiden den var ny iogmed at det er en rimelig svær klokke selv i disse dager:eek:

Takk Bullit! Ja, Flightmasteren er svær, men faktisk en "pusling" i forhold til Mark III- den er jo automatisk, så her har Omega puttet enda noen millimeter på kassen for å få plass til rotoren! Var i butikken i dag i t-skjorte med "den blå" på armen- det er ikke å være diskrét med lidenskapen for å si det mildt ;) Men hvorfor gjemme vekk smykkene??!

2.gif

Supert Per

Fantastisk samling Per.... Den "deep blue" er helt utrolig nydelig :D

Istedet for Mark IV, hva med å gå for en (eller begge) av disse:

Omega Seamaster "Anakin Skywalker"

DSC_0001.jpg

DSC_0005.jpg

Omega Seamaster "Darth Vader"

109711116.fbWAZG5a.jpg

109711122.X9hXMagA.jpg

Fantastisk samling Per.... Den "deep blue" er helt utrolig nydelig :D

Ja den er helt rå! Bildene yter den ikke rettferdighet. Har funnet to bittesmå merker på kassen, ellers er den fullstendig strøken. Ser ikke ut til at den har blitt åpnet engang :)

Oi.......Hvor har du funnet disse????

Hehe, google.... tror disse er nok så sjeldne (og dyre)... vet ikke noe mer utover at de ble produsert på tidlig 70-tall (70-73?) i meget små kvantum, tiltenkt det asiatiske og amerikanske markedet. Skywalker versjonen er laget av tungsten-chrome og Vader er PVD coated. Begge bruker Cal. 861 som dere vet er det samme som ble brukt i 2. generasjons "moonwatch".

Specs:

Ref#: 145.0023
Cal.: c.861
Lug-lug: 51 mm
Width: 47,5 mm
Width w/o crown: 44,5 mm
Height: 15 mm
Weight: 106,5 gram

Varierer veldig i pris på nettet fra 2-3000 USD til 20 000 USD... så et sted der i mellom avhengig av stand, restaurert eller ikke osv.... :mrgreen:

Mod (JonL), har vel kanskje mer kjennskap til disse og kan supplere med mer info?

Hjeeelp!! Jeg forstår nå at min "linje" på samlingen min må utvides... En trøst for meg er at både "Vader" og "Skywalker" er Seamastere, slik at de kan jeg ha på vent til økonomien tillater det. Men jeg tar atter en gang av meg hatten for Maddox! Takk til JonL og Stipey for herlige innspill! Dere er med på å gjøre hobbyen (les: Galskapen) enda mer meningsfull!!