Et magisk liv (Tv-program)

Medlem
30. april 2012
Innlegg
132
Sted
Trondheim
Ser på et program på TV Norge nå som heter "Et magisk liv". Det handler om en gatemagiker som tar sin magi til New Yorks gater. Det ene trikset handlet om at en "tilfeldig" mann skulle kjøpe et magasin og tenke på et sidetall, som var side 20. Magikeren ba så mannen om å legge magasinet på et bord og gjorde en bevegelse med arma slik at magasinet bladde seg selv opp på den siden. Side 20 var en klokkeannonse fra Chanel. Magikeren ba så mannen om å tenke på et tidspunkt. Og det er her jeg mener å ha "busta" litt av trikset iallefall. Mannen tenker nemlig på tidspunktet 10:10.



Tilfeldig?
 
Det tenkte jeg ikke på faktisk:) men det er en del shit ham fyren gjør som jeg ikke har noe forklaring på. Er alle som blir konfrontert skuespillere? Han er helt rå uansett
 
Det tenkte jeg ikke på faktisk:) men det er en del shit ham fyren gjør som jeg ikke har noe forklaring på. Er alle som blir konfrontert skuespillere? Han er helt rå uansett

Vel.. Inntil dette trikset trodde jeg på alt :) De fleste produsentene bruker vel tidspunktet 10:10 på reklamebilder. Så når bildet på annonsen ikke viste det tidspunktet og når han duden tenkte på "10:10" stusset jeg litt. Oddsen for at han treffer dette tidspunktet tilfeldig blir vel 1:720? (12 timer x 60 minutter)
Man hører jo at stort sett alle sånne typer program er "rigget".
Regner med @krille finner ut av dette her :)
 
Redigert av en moderator:
Pro-tip: det finnes ikke magi så om trikset er umulig, selv med juks, så er det plantet folk i publikum eller så er hele publikum skuespillere.

Og det kommer med en garanti fra ChristianN ;).
 
Jeg enig i at ting må ha en naturlig forklaring, men jeg har sett alle programmene hans og må si at jeg til tider nesten er overbevist om at det er magi noe av det.. Haha da sa jeg det og fyren som kun tror på naturvitenskap.
 
Hm, dette er da fult mulig? Nei jeg tror ikke på "Magi" men at folk kan manipulere deg til å tenke på ting, det er fult mulig! Så med noen strofer å håndbevegelser kan en som er "trent" i dette lett få deg til å tenke på objekter, farger osv :) Uten at jeg har sett denne typen i action!
 
Hm, dette er da fult mulig? Nei jeg tror ikke på "Magi" men at folk kan manipulere deg til å tenke på ting, det er fult mulig! Så med noen strofer å håndbevegelser kan en som er "trent" i dette lett få deg til å tenke på objekter, farger osv :) Uten at jeg har sett denne typen i action!

Da må du bare se fyren i action. På Discovery kl 21:00 på Torsdager tror jeg.. Helt rått!
 
pyttsann, det er jo flere tusen år siden man fikk lamme til å gå for deretter å feire med vin gjort av vann.