Et spesielt sært ur!

Medlem
31. jan. 2011
Åh, jeg beklager. Dette ble en luremus uten like.

For omtrent 6 mnd siden falt jeg pladask for et ur jeg aldri hadde sett før av en leverandør jeg aldri hadde hørt om.
Etter litt frem og tilbake tok jeg kontakt med urmakeren for å få svar på endel spørsmål jeg hadde rundt uret.
Dere vet hvordan det er. Det ene ledet til det andre og en avtale ble gjort.
Jeg har altså fått bekreftet en plass på bestillingslisten til en virkelig særing.

Ventetiden? Jo, den skal være her om ca. 45 måneder.

Stay tuned, som man sier.

Haha konge. Unboxing om noen år?

em4yL.gif

HAHA, godt du fikk ett såpass godt estimat, så slipper jeg å titte innom denne tråden hver dag:rolleyes:
Får håpe klokkeinteressen er kommet for å bli, for å vente nærmere 4 år tror jeg aldri jeg hadde klart:eek:

Så god tålmodighet har no ikke jeg ihvertfall. :) Må da sikkert gå ann og få tak i noe pent brukt før det?

45 mnd passer meg perfekt! Skal prøve å time unboxingen min med din, tror det er snakk om ganske lik ventetid;)
Men som alle de over her, det skader ikke med et bilde av den utvalgte:D

Antar ventetiden betyr at dette er inhouse urverk, og at det akkurat nå står en fersk urmaker i en garasje i Sveits og filer på det som skal bli ankeret i klokken din. Jeg gleder meg!

Dette blir spennende. Om det ikke kommer bilder av uret underveis, så kan vi kanskje få noen bilder fra prosessen...

45 måneder er laaaaang tid. Hvor stor del av kjøpssummen må man deponere på forhånd?

Dette høres jo kjempespennende ut.

Du kan jo gjerne komme med litt bilder og fortelle om prosessen som førte frem til dette...

Sjekket Outlook og har ingen planer 4. november 2016, så det skal gå bra...

HAHA, godt du fikk ett såpass godt estimat, så slipper jeg å titte innom denne tråden hver dag:rolleyes:
Får håpe klokkeinteressen er kommet for å bli, for å vente nærmere 4 år tror jeg aldri jeg hadde klart:eek:

Hehe. Ja, jeg regner med at den ikke avtar ved det første!

Så god tålmodighet har no ikke jeg ihvertfall. :) Må da sikkert gå ann og få tak i noe pent brukt før det?

Nå er det sånn at urene (til dels) lages til spesifikasjoner, så de fleste er litt forskjellige. Dessuten lages det 12stk i året. Jeg har derimot sett en til salgs på timezone en gang.

45 mnd passer meg perfekt! Skal prøve å time unboxingen min med din, tror det er snakk om ganske lik ventetid;)
Men som alle de over her, det skader ikke med et bilde av den utvalgte:D

Vi får møte opp for en dobbeltunboxing! Noterer du i kalenderen?

Antar ventetiden betyr at dette er inhouse urverk, og at det akkurat nå står en fersk urmaker i en garasje i Sveits og filer på det som skal bli ankeret i klokken din. Jeg gleder meg!

Litt både og, egentlig. Uret bygger på et gammelt urverk, men det velges og justeres etter spesifikasjonene på klokken. Alt annet lages håndlages inhouse i en (ganske riktig) garasje i (ikke helt riktig) Nederland.

Dette blir spennende. Om det ikke kommer bilder av uret underveis, så kan vi kanskje få noen bilder fra prosessen...

45 måneder er laaaaang tid. Hvor stor del av kjøpssummen må man deponere på forhånd?

Var ute med omtrent 10%. Og selv om det er lang ventetid og de lages i lavt antall er det ikke snakk om noe spesielt dyr sak.

Hahaha, her må du bare poste bilde av uret det er snakk om! 45 mnd. med grubling, det takler jeg ikke :confused:

+1 - her må vi ha et lite bilde :D

Yes, PLEASE!

Helst et stort et:p

Jeg ser ikke på det som min oppgave å holde noen på pinebenken, så jeg kan si at det er snakk om en Fred Dingemans D.M.H Jumping Hour. Designet vil i stor grad ta utgangspunkt i den ordinære modellen, men det er altså rom for endel spesifikasjoner også. Her er noen eksempler:

uyAhWVi.jpg

SpeEZPw.jpg

4Wzhlcy.jpg

Flere her: | d.m.h. – dingemans mechanische horloges

Video her: Hands-On with the d.m.h. Jump Hour on Vimeo

Hodinkee her: Getting to Know d.m.h. watches: Hand-Made, Custom-Tailored, Affordable, and Oh So Cool — HODINKEE - Wristwatch News, Reviews, & Original Stories

Dette høres jo kjempespennende ut.

Du kan jo gjerne komme med litt bilder og fortelle om prosessen som førte frem til dette...

Jeg skal svare på denne en kveld jeg har litt bedre tid.

Sjekket Outlook og har ingen planer 4. november 2016, så det skal gå bra...

Haha, jeg har faktisk ikke sjekket kalenderen. Det slår meg først nå når jeg ser datoen at dette blir sjukt lenge å vente.

Utrolig rått!! Her må du holde tråden i gang etterhvert som du har kontakt med Fred! Spennende prosjekt! :cool:

Skal prøve på det. Regner med at det går en stund til neste kontakt nå, men Fred har lovet å sende litt bilder så ofte han kan.