Et stort null

Medlem
6. juni 2012
Sted
Sørlandet
Dette blir vel kanskje litt antiklimaktisk etter speedmaster-MarkII-utboksingen sist gang, men det er kanskje noen som vil ha interesse av å se denne likevel, så jeg kjører unbox.

Friluftsunboxing i det fine været! Kyrillisk skrift på den grønne lappen.
2014-06-27105510_zpsac54e24f.jpg

Gratis reim på kjøpet sto det i ebay-annonsen! Ekte imitert krokodilleskinn eller noe sånt.
2014-06-27105647_zps546937d1.jpg

Og selve klokka er selvsagt pakket godt beskyttet.
2014-06-27110111_zps33afa7d5.jpg

Raketa Big Zero. Denne er en raring. Visstnok designet med tanke på svaksynte, men kompanserer for kjempestore overtydelige tall med korte stubbete visere. 0 istedenfor 12. Verket er en mekanisk 19-juvelers 2609.HA. 38.5 mm diameter uten krone, og 40 mm lug to lug. Ser relativt NOS ut, trolig fra en gang på 80-tallet.
2014-06-27110734_zps4ff5e454.jpg

Obligatorisk håndleddsbilde:
2014-06-27110856_zps29a02ea1.jpg

Mer lesestoff om Raketa Big Zero:
Worn & Wound | Affordable Vintage: Raketa Big Zero

Takk for oppmerksomheten :mrgreen:

Aner ikke @Hvalrossen :p

Det vet nok @Auto Winder bedre enn meg ;)
@Hvalrossen og @acnorway Jeg er usikker på hvordan man definerer independent; mener man et merke som ikke eies av Swatch eller de andre store; altså inkludert microbrands, mushroombrands etc., eller opererer man med en snevrere definisjon?

Raketa var vel en del av det store sovjetiske klokkemaskineriet og kunne vel på den tiden ihvertfall ikke kalles så veldig uavhengig tenker jeg... situasjonen er jo litt anderledes i dag, og jeg tror Raketa muligens kan passe til noen varianter av definisjonen nå.

De sier selv: "Petrodvorets Watch Factory "Raketa"! Founded by Peter the Great in 1721 the factory has been producing the watches under the brand name "Raketa" since 1961 after the flight of Yuri Gagarin. This is the oldest manufacturer of Russia and one of the few factories in the the world that fully produces its own mechanical movements from A to Z, including hair spring, balance wheel and escapement."

De har en online butikk med mer informasjon og moderne klokker til salgs her:
Russian Watches - Raketa Watches - Official Internet Shop - RAKETA SHOP - Official Internet-Shop

Redigert av en moderator:
@Hvalrossen og @acnorway Jeg er usikker på hvordan man definerer independent; mener man et merke som ikke eies av Swatch eller de andre store; altså inkludert microbrands, mushroombrands etc., eller opererer man med en snevrere definisjon?

Raketa var vel en del av det store sovjetiske klokkemaskineriet og kunne vel på den tiden ihvertfall ikke kalles så veldig uavhengig tenker jeg... situasjonen er jo litt anderledes i dag, og jeg tror Raketa muligens kan passe til noen varianter av definisjonen nå.

De sier selv: "Petrodvorets Watch Factory "Raketa"! Founded by Peter the Great in 1721 the factory has been producing the watches under the brand name "Raketa" since 1961 after the flight of Yuri Gagarin. This is the oldest manufacturer of Russia and one of the few factories in the the world that fully produces its own mechanical movements from A to Z, including hair spring, balance wheel and escapement."

De har en online butikk med mer informasjon og moderne klokker til salgs her:
Russian Watches - Raketa Watches - Official Internet Shop - RAKETA SHOP - Official Internet-Shop

Kult dette her: skikkelig in-house! Når jeg likevel forsøpler din tråd må jeg nevne at den grønne Seikoen på det første bildet
ser beinkul ut. Herlig grønnfarge.

Kult dette her: skikkelig in-house! Når jeg likevel forsøpler din tråd må jeg nevne at den grønne Seikoen på det første bildet
ser beinkul ut. Herlig grønnfarge.

Tusen takk alle sammen!
@Hvalrossen den grønne seikoen er en Seiko SARB 017 Alpinist. Den ser fin ut innendørs også, men i sollys kommer sunburst-effekten i skiven virkelig fint fram. En av topp-favorittene i klokkeboksen :)