Nja, det kommer jo først og fremst an på hvordan du definerer high-, mid- og lowrange. Er det snakk om komplikasjoner, dekorasjon, antall deler, frekvens, gangtid, nøyaktighet eller kanskje pris? Men uansett går det vel kanskje ikke an å kalle dette et highrange-verk. Det er svært enkelt og robust, har ingen komplikasjoner, hacker ikke, og finnes kun som manuelt verk.
Men det er nok en del produsenter som kjøper 6497-ebaucher og pusser, dekorerer og staser det en hel del, samt at det muligens bygges inn ekstra funksjonalitet. Panerai bruker jo disse verkene som basis for en del av modellene sine (de har i tillegg noe inhouse og bruker en del Valjoux 7750), og hvis man kan snakke om at f.eks PAMs OP X er et highend-verk så.....
Er det noen spesiell grunn til at du lurer på disse verkene?
Disclaimer: Jeg har ikke noen annen fagkunnskap om disse tingene enn generell teknisk innsikt, stor interesse og mange timers fanatisk lesing om ur og urverk på nett og i bøker og blader. Jeg er ikke urmaker og kunne ikke reparert en mekanisk klokke om det sto om livet. Men jeg har åpnet alle urene mine og tilbragt noen fascinerte timer med å stirre på bevegelsene inni, og prøver stadig å tilegne meg større forståelse for hva som faktisk skjer på innsiden....