Etablering av interesseutvalg for klokker/ur på Handelshøyskolen BI

Nicolai

Podcast-vert
Medlem
29. nov. 2012
Innlegg
1.210
Sted
Oslo
Hei!

Jeg har i lengre tid lekt med tanken om å se på muligheten for å starte et interesseutvalg omhandlende klokker på høyskolen jeg studerer ved, da etablert gjennom studentforeningen. I mangel på bedre ord kan man gjerne kalle det en "klokkeforening" eller et "watch society". Hensikten vil være å samle likesinnede, få bedre kjennskap til klokkeindustrien og å spre interessen for ur blandt studenter.

For et par uker siden begynte jeg for alvor å vurdere å sette igang noe slikt etter å ha lest Hodinkee's artikkel om et nylig startet "Watch Society" for studenter på London School of Economics (kan leses her). Etter å ha lest ferdig artikkelen var jeg overbevist om det er potensiale for et slikt konsept også her på Handelshøyskolen BI i Oslo, hvor jeg studerer. Nå har jeg endelig startet med å få registreringsprosessen så smått i gang.

Jeg vet at jeg ikke er den eneste BI-studenten her på TS, så derfor lurer jeg på om det er noen her inne som kunne tenke seg å være med på å etablere noe som dette? Jeg har allerede skrapt sammen de klokkeinteresserte medstudentene jeg kjenner fra før, men det kan langt ifra være alle!

Send meg gjerne en PM her inne og/eller legg igjen en kommentar her i tråden, så skal jeg få lagt deg til i interessegruppen.
Første steg vil være å få samlet alle interessenter for et planleggingsmøte i løpet av et par uker, slik at vi i felleskap kan finne ut av hva et slikt interesseutvalg burde innebære.

Mvh
Nicolai


Du kan lese mer om LSE's Watch Society her.
 
Hei!