Etablering av interesseutvalg for klokker/ur på Handelshøyskolen BI

Nicolai

Podcast-vert
Medlem
29. nov. 2012
Innlegg
1.210
Sted
Oslo
Hei!

Jeg har i lengre tid lekt med tanken om å se på muligheten for å starte et interesseutvalg omhandlende klokker på høyskolen jeg studerer ved, da etablert gjennom studentforeningen. I mangel på bedre ord kan man gjerne kalle det en "klokkeforening" eller et "watch society". Hensikten vil være å samle likesinnede, få bedre kjennskap til klokkeindustrien og å spre interessen for ur blandt studenter.

For et par uker siden begynte jeg for alvor å vurdere å sette igang noe slikt etter å ha lest Hodinkee's artikkel om et nylig startet "Watch Society" for studenter på London School of Economics (kan leses her). Etter å ha lest ferdig artikkelen var jeg overbevist om det er potensiale for et slikt konsept også her på Handelshøyskolen BI i Oslo, hvor jeg studerer. Nå har jeg endelig startet med å få registreringsprosessen så smått i gang.

Jeg vet at jeg ikke er den eneste BI-studenten her på TS, så derfor lurer jeg på om det er noen her inne som kunne tenke seg å være med på å etablere noe som dette? Jeg har allerede skrapt sammen de klokkeinteresserte medstudentene jeg kjenner fra før, men det kan langt ifra være alle!

Send meg gjerne en PM her inne og/eller legg igjen en kommentar her i tråden, så skal jeg få lagt deg til i interessegruppen.
Første steg vil være å få samlet alle interessenter for et planleggingsmøte i løpet av et par uker, slik at vi i felleskap kan finne ut av hva et slikt interesseutvalg burde innebære.

Mvh
Nicolai


Du kan lese mer om LSE's Watch Society her.
 
Hei!

Jeg har i lengre tid lekt med tanken om å se på muligheten for å starte et interesseutvalg omhandlende klokker på høyskolen jeg studerer ved, da etablert gjennom studentforeningen. I mangel på bedre ord kan man gjerne kalle det en "klokkeforening" eller et "watch society". Hensikten vil være å samle likesinnede, få bedre kjennskap til klokkeindustrien og å spre interessen for ur blandt studenter.

For et par uker siden begynte jeg for alvor å vurdere å sette igang noe slikt etter å ha lest Hodinkee's artikkel om et nylig startet "Watch Society" for studenter på London School of Economics (kan leses her). Etter å ha lest ferdig artikkelen var jeg overbevist om det er potensiale for et slikt konsept også her på Handelshøyskolen BI i Oslo, hvor jeg studerer. Nå har jeg endelig startet med å få registreringsprosessen så smått i gang.

Jeg vet at jeg ikke er den eneste BI-studenten her på TS, så derfor lurer jeg på om det er noen her inne som kunne tenke seg å være med på å etablere noe som dette? Jeg har allerede skrapt sammen de klokkeinteresserte medstudentene jeg kjenner fra før, men det kan langt ifra være alle!

Send meg gjerne en PM her inne og/eller legg igjen en kommentar her i tråden, så skal jeg få lagt deg til i interessegruppen.
Første steg vil være å få samlet alle interessenter for et planleggingsmøte i løpet av et par uker, slik at vi i felleskap kan finne ut av hva et slikt interesseutvalg burde innebære.

Mvh
Nicolai


Du kan lese mer om LSE's Watch Society her.

Så kult :) Miljøet rundt utvalgene ved BI i Oslo er vel stort sett det jeg har hatt mest igjen for selv (Børsgruppen Aktie alumnus her ;) ).
 
  • Liker
Reaksjoner: gjmo og Nicolai
Så kult :) Miljøet rundt utvalgene ved BI i Oslo er vel stort sett det jeg har hatt mest igjen for selv (Børsgruppen Aktie alumnus her ;) ).

Hyggelig at du liker det, Jon Henrik! Da håper jeg du vil komme på et av de fremtidige møtene ;)
 
Er selv gammel BI-traver. Var svært aktiv i BS da siv.øk studiet var i Sandvika. Er nå innom BI innimellom på ulike alumni-arrangementer, videreutdanningskurs og nettverksmøter. Syns dette høres morsomt ut, men med fare for å bli sosialt nerdeutstøtt.

Har noen forventninger:

1) SBIO - klokkenerdeforsamlingsutvalget forplikter å referere godhistorier og bilder til TS!
2) Nevnte utvalg forplikter seg til å ta imot gjester når gamliser som meg selv er innom på videreutdanningsmoduler!

Lykke til og hold oss orientert:)
 
Er selv gammel BI-traver. Var svært aktiv i BS da siv.øk studiet var i Sandvika. Er nå innom BI innimellom på ulike alumni-arrangementer, videreutdanningskurs og nettverksmøter. Syns dette høres morsomt ut, men med fare for å bli sosialt nerdeutstøtt.

Har noen forventninger:

1) SBIO - klokkenerdeforsamlingsutvalget forplikter å referere godhistorier og bilder til TS!
2) Nevnte utvalg forplikter seg til å ta imot gjester når gamliser som meg selv er innom på videreutdanningsmoduler!

Lykke til og hold oss orientert:)

Hyggelig tilbakemelding, Genta! Denne posten skal selvsagt oppdateres ettersom etableringen utvikler seg og dine forventinger skal tas opp til vurdering ;)

Vedrørende nerde-status er det ingen fare for min egen del. Der har skaden allerede skjedd. Medlemskap vil selvsagt være på eget ansvar mtp. denne risikoen ;)

Bare å sende over en invitasjon, så kommer jeg ;)

Will do!
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
@Nicolai
Gratulerer med og lykke til med initiativet.
Jeg har vært med i en slik klokkeklubb ved mitt eget studiested en god stund.
Der er Watch Club'en organisert som en av Alumni interessegruppenene: http://www.thewatchclub.ch/
Den har eksistert en god stund, Flere av topplederne i den sveitsiske klokkeindustrien har studert ved dette studiestedet og er med i Alumni klubben så det har ikke manglet på interessante arrangementer de senere årene. I år treffes vi på Baselworld etter invitasjon fra Omega sjefen som er alumnus.
 
@Nicolai
Gratulerer med og lykke til med initiativet.
Jeg har vært med i en slik klokkeklubb ved mitt eget studiested en god stund.
Der er Watch Club'en organisert som en av Alumni interessegruppenene: http://www.thewatchclub.ch/
Den har eksistert en god stund, Flere av topplederne i den sveitsiske klokkeindustrien har studert ved dette studiestedet og er med i Alumni klubben så det har ikke manglet på interessante arrangementer de senere årene. I år treffes vi på Baselworld etter invitasjon fra Omega sjefen som er alumnus.

Takk for hyggelig tilbakemelding. The Watch Club ser jo absolutt meget vellykket ut og er definitivt noe vi må se til for inspirasjon! :) Ekstra gøy er jo at dette er skolen jeg håper å få søkt meg til for utveksling.

Gammel NMH/BI-student selv. Send gjerne invite

Det skal jeg gjøre når vi kommer igang! Ser absolutt ut til at vi må åpne for BI-alumni på flere av møtene ;)
 
En gammel traver her også.
Dukker gjerne opp ved egnet anledning.

Veldig hyggelig dette, karer! Skal sørge for å holde dere oppdatert videre også.

En liten update for de som skulle være interessert:
I skrivende stund har vi allerede 25 studenter som medlemmer. Det betyr at vi fyller studentorganisasjonens krav for dokumenterbar interesse og at vi nå kan sende inn søknad om etablering. Neste steg for oss vil være å møtes for å diskutere hva vi ønsker et slikt klokkeutvalg skal innebære. Dette blir bra! :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11 og Edzilla
På tide med en liten update :)

Tidligere idag hadde vi vårt første møte for å sette alt igang. Under finner du en liten sniktitt av det som var å se. Her er det virkelig et bredt spektrum av klokker og kunnskap!
image1.JPG
image2.JPG
image3.JPG


I skrivende stund har vi 30 medlemmer, noe som jeg vil si er meget bra! :) Møtet viste også at det er godt med engasjement og vi har nå i kveld sendt inn vår søknad til studentorganisasjonen.
Når denne søknaden forhåpentligvis blir godkjent vil vi avholde et offisielt åpningsmøte hvor vi også gjerne vil invitere dere BI-Alumnuser! Nærmere info kommer :)

Følg oss gjerne på Facebook her
 
Vil gjerne være med hvis medlemskapet kan kombineres med medlemskap i Tweed-foreningen.
 
Har studert i England, men har tatt en del kurs på BI i ettertid. Telles det? Hvis ja vil jeg gjerne være med!