Etablerte bruktpriser

Nessuno79

Støttemedlem
Medlem
6. mars 2011
Sted
Asker
Priser på brukte Rolex er jo noe som varrierer som været, men like fullt har man jo tidligere falt ned på relativt sett, oversiktlige priser. Eksempelvis så er det ikke SÅ mange år siden en 16610 m B/P gikk for 30k, og 116610LN for 40k.
Da visste man sånn ca hva ting burde ligge på, og man kunne vurdere utfra det om det var noe man var villig til å betale. I dag har jo ting selvsagt gått betraktlig oppover (priseksempel kun ment som en indikator på et da, nogenlunde stabilt bruktmarked) og det kan se ut som om spriket mellom feks 116610LN og 16610 blir mindre og mindre. Basel og prisjuseringer gjort av Rolex gjør jo selvsagt noe med bruktpriser også, og til syvende og sist så er det jo hva markedet er villig til å betale som setter hva prisene normaliseres til.

Mitt spørsmål er da, hva er den generelle oppfattelsen av hva diverse populære sportsmodeller ligger på brukt i dag? La oss for enkelthetsskyld ta utgangspunkt i komplette pakker med B/P og lenker osv.

Min oppfattelse utfra hva ting legges ut for om dagen er noe slikt:

16610 : 42-45k
116610LN : 53-56k
116710LN : 50-53k
16710 : 43-46k (enkelte som legges ut til fantasipriser, og uklart hva de ender med å gå for)
16600 : 50-55k
16570 : 33-36k
216570 : 47-52k
116520 : 75-80k

Korriger meg gjerne om det er noen som er uenige. Og for all del legg ut flere forslag til hva nivået er, på andre modeller. Og om dette er sånn ca rett nivå, har vel prisene steget proposjonalt sett høyere de to siste årene, enn tidligere.

Og på ingen måte noe forsøk på å hverken påvirke priser på ting allerede ute, kun et ønske om å høre hva den gemene hop opplever prisene til å ligge på i dag.

Denne tråden kunne kanskje vært et annet sted, men da det utelukkende gjelder Rolex, ble det her.

Ikke at jeg har vært i gamet så lenge, men syns prisene du oppgir er ganske riktige i forhold til hva jeg har fått med meg i løpet av tiden.

Jeg er mer forbløffet over økning i enkelte bruktpriser for Omega og AP, egentlig. :) Bottomline er vel at populære modeller holder seg bra.

Det er klart at norske AD's justeringer har påvirkning. Men, det er K/S på Tidssonen som styrer bruktprisene, enkelt og greit.
De som kun annonserer på finn.no sjekker nok her først ;)

Har en kænsla av att 16710 går før något mer, runt 47-49. I alla fall under den period nær de var the thing to have hær på TS.

Sedan kanske vi kan lægga till Milgauss før 38-40K och 214270 før 40-42K. Och dær ær det ju också en ganska rejæl økning mot vad de gick før, før sådær 2 år sedan.

• Liker
Reaksjoner: Nessuno79
Over 40k for 16610 høres mye ut? Kan hende jeg ikke har fulgt godt nok med, men mener de har gått for rundt 35k. Litt avhengig av alder såklart

Sedan kanske vi kan lægga till Milgauss før 38-40K och 214270 før 40-42K. Och dær ær det ju också en ganska rejæl økning mot vad de gick før, før sådær 2 år sedan.
Siden jeg er i markedet for en 214270 har jeg laget en statistikk for alle slike som har blitt lagt ut det siste året eller så, og den sier meg at ditt anslag på 40-42K er for høyt:

Explorer-priser-2.jpg

Jeg ser ikke bort fra at jeg kan ha oversett noen, men et typisk prisleie synes jeg avtegner seg tydelig. Så kan jeg også beskyldes for å snakke for min egen syke mor, men det får stå sin prøve; dette er tallene enhver kan finne om han leter.

Enig i prisene som oppgis her. Samtidig er mitt inntrykk at flere i større grad ´tester´ markedet med prisantydninger i øvre prisleie/legger inn mer prutningsmonn enn tidligere. Dette er kanskje ikke så unaturlig ettersom markedet er mindre ´etablert´ nå som følge av alle prisstigningene fra Rolex. Evt. kan dette være en innbilning fra min side.. :p

• Liker
Reaksjoner: Nessuno79
Siden jeg er i markedet for en 214270 har jeg laget en statistikk for alle slike som har blitt lagt ut det siste året eller så, og den sier meg at ditt anslag på 40-42K er for høyt:

Explorer-priser-2.jpg

Jeg ser ikke bort fra at jeg kan ha oversett noen, men et typisk prisleie synes jeg avtegner seg tydelig. Så kan jeg også beskyldes for å snakke for min egen syke mor, men det får stå sin prøve; dette er tallene enhver kan finne om han leter.

Ja, det ær mycket møjligt att jag har fel. Tror dock inte att de går før under 40K før tiden. Tyværr.

Enig i prisene som oppgis her. Samtidig er mitt inntrykk at flere i større grad ´tester´ markedet med prisantydninger i øvre prisleie/legger inn mer prutningsmonn enn tidligere. Dette er kanskje ikke så unaturlig ettersom markedet er mindre ´etablert´ nå som følge av alle prisstigningene fra Rolex. Evt. kan dette være en innbilning fra min side.. :p
Enig med deg i dette. Virker som at de fleste legger på en tusenlapp eller to i forhold til forrige annonserte klokke av samme modell. Begynner å minne litt om boligmarkedet.

• Liker
Reaksjoner: Rød

Explorer-priser-2.jpg

Tror den 214270 jeg eide et drøyt halvår gikk under radaren til din @aek, kjøpt på det lave 30' tallet også solgt midt på 30' tallet på forsommeren en gang.

Tror den 214270 jeg eide et drøyt halvår gikk under radaren til din @aek, kjøpt på det lave 30' tallet også solgt midt på 30' tallet på forsommeren en gang.
Fullt tenkelig at jeg har oversett noen ja, men det legger seg jo noenlunde ved siden av tallene i tabellen høres det ut som, hvis jeg forstår deg rett @daghoi. Og @NilsOT, det avtegner seg ikke et slikt nivå eller en slik trend som du antyder, så jeg vet ikke om du har dekning for din 40K-hypotese. Men årgang har jo også en betydning.

@aek Köpte och sålde själv en relativt ny 214270 för 38-39K i början av året. Kommer inte ihåg exakt pris, då det var del av ett byte båda gånger. Handel med medlemmar på TS, men inte på KS.

Det sagt så ska jag varken köpa eller sälja någon 214270 inom den närmaste framtiden, så det där med pris är nog lite viktigare för dig än för mig. Och helt tydligt har du gjort omfattande efterforskning. Så låt oss säga att du har rätt så behöver vi inte diskutera saken vidare.

Men du kan väl låta oss veta vad du fick betala när du köpt en Explorer.

I mai ifjor ble det lagt ut en headonly 14060 til 23 el 24.... Omtrent like lenge siden 35 var altfor mye å legge ut for en214270...