Eterna A.D
Eterna trakk tilbake sine kontakter med div agenter for å bygge opp et eget nytt distribusjonsnettverk som skulle være bla egne Eterna concept shops over hele kloden.
Det ser ikke ut som at de har fått til dette. Det er vel årsaken til at forhandlernettverk ikke finnes.
Flere av Eternas modeller selges nå under navnet Porsche design, feks Pro Diver klokken.
Hvorfor skjønner jeg ikke. Jeg personlig vil nok foretrekke at det skal stå Eterna på klokkene fremfor Porsche Design.
Porsche Design er heller en nedgradering av Eterna.? Jeg kjøper ikke Porsche Design uten videre. For det første så har jeg ingen Porsche bil, har hatt en 911 for lenge siden og ut i fra erfaringene med den bilen så blir det ikke noen flere. Ihvertfall ingen 911.
Jeg kan ikke si at jeg har særlig sans for at det blandes bilmerker inn i klokker, uansett hva det skulle være. Breitling for Bentley, Audi by Sinn, AMG by IWC, klokkene hadde vært mere attraktive uten disse billogoene mener jeg.
Greit at Eterna fikk Pinin Farina til å designe et par modeller, men her er ikke tilknytningen direkte til enkelte bilmerker.
Pinin Farina designer det meste av produkter alt ifra kjøretøy til brødristere. Eterna Pinin Farina ble dessuten solgt for å være Eterna, der er forskjellen.
Porsche Design har jo hatt flere samarbeid med IWC og Eterna og vekslet litt frem og tilbake mellom disse. Lurer på om ikke Orfina laget klokker for dem også. Husker ikke helt hvilke fabrikker som har vært involvert i Porsche Designs produkter.
Det har ihvertfall vært en hel del.
Porsche Design har jo vært i en del år, for ca 30 år siden lanserte de en solbrille som kunne brettes sammen, sikkert litt av en prestasjon i seg selv å konstruere, men jeg synes ikke det var særlig smart å ha en brille som er leddet i 12 ledd eller hvor mange det var. Jeg sliter med solbriller som er leddet 2 steder, med skruer som løsner og ramler av. Det som er litt merkelig er at det ble laget mange millioner kopier av disse sammenleggbare brillene. Porsche Design navnet lever tydligvis i beste velgående videre.