Etter x antall mnd så er klokkene i hus

Medlem
27. mai 2011
Innlegg
49
Halloen,

Er ganske ny på dette forum, men har vært inne å lest endel og er imponert over klokkene og nivået her. Har alltid vært inntressert i klokker, men det jeg har handlet tidligere har vært billige quartz ur.

I utgangs punktet så skulle jeg ha meg ett arbeids klokke av bedre kvalitet og begynnte å lete etter klokke.

Endet opp med 3 stykker og er meget fornøyd. Det har godt noen mnd i kikking og leting, men hvert minutt har vært en reise i ny verden, en spennende reise.

Denne klokken har jeg brukt endel mnd å få tak i og er fornøyd å få tak i klokken uten å sprenge budsjette.
1.jpg
[/IMG]

2.jpg
[/IMG]

3.jpg
[/IMG]

4.jpg
[/IMG]

5.jpg
[/IMG]

6.jpg
[/IMG]

7.jpg
[/IMG]

Det ringer på døren........ Resten av bildene kommer om kort tid. :D.
 
Jadda!! Bra valgt, Ulysse er en kjøpskandidat for meg også, om jeg bare finner igjen den modellen jeg ble så gira på, men som tydligvis er ganske sjelden:)

Gleder meg til resten av bildene, og velkommen!
 
Hehe, elendige "lure unpackinger". En ulysse er ikke noe dumt valg, serut som en flott klokke. Gratulere så mye, nyt den :)
 
Her er resten av bilden

Fikk besøk, men nå er de dratt og jeg får forsette :D

10.jpg
[/IMG]

11.jpg
[/IMG]

12.jpg
[/IMG]

13.jpg
[/IMG]

14-1.jpg
[/IMG]

15.jpg
[/IMG]

16.jpg
[/IMG]

17.jpg
[/IMG]

18.jpg
[/IMG]

Ble litt mye bilder, men slik er det når en får liv i det gamle fotoapparatet:):)

Denne modelen Dual Time har en unik patentert design som gjør at timeviseren kan justeres forover eller bakover med bruk av to trykknapper, uavhengig av minutter eller sekunder hånd. Et vindu viser indikerer hjem tiden(klokken 21), for enkel lesing. Genial patent :)

Trur UN kaller dette urverket UN22, men det er vel i utgans pkt ett ETA verk? Stemmer det?
 
Det var noen fantstiske bilder av et alldeles praktfullt ur!
Igjen - gratulerer!:D
 
Herrefred den er lekker!!!! Dressy og sporty på en gang :D
Og jemini for noen nydelige bilder! Meget bra klokkevalg, dysan!!
 
Takk, takk, jeg er fornøyd og klokken vokser hver gang jeg ser på den:p

Egentlig skulle jeg ha meg et skikkelig hverdags klokke og endet opp bla annet med denne. Det er ikke mange som har UN klokke og når jeg nevner merke til andre så er det kun de som er skikkelig inntressert i klokker som kjenner til merket.

Har faktisk en kollega som kjøpte UN gull klokke i Tyrkia:eek:, ja faktisk og at han tør... Han hadde betalt godt over 100T for den, men håper for hans del at det ikke var på stranden, men hos aut. forhandler.
 
Gratulerer! Flott ur. Minner meg på at det er lenge siden vi har sett Helsvetts flotte UN på dagens klokke. Mer UN!
 
Gratulerer med lekkker klokke! Denne er dødskul. Kul komplikasjon også.
 
Grattis med flott klokke og flotte bilder!
UN er mye ur for pengene, og en stødig produsent. Jeg mimrer litt når jeg ser din, da jeg hadde en Maxi Marine Chronometer en stund.
Din er både sporty og dressy - en flott allrounder.

:D
 
Liker detaljene på skiven meget godt :D Nydelig fotografert også! Grattis!
 
Dette er min første skikkelig klokke og har fått smaken på dette. Farlige greier for en blir sittende foran pc og leter og kikker etter den enne og andre. Kan blir dyrt, ja.

I denne prosessen med å finne arbeidsklokken min så endet jeg opp med 3 klokker og bla annet en eldre Ulysse Nardin som jeg fant på E-bay. Det var mit første klokke kjøp på e-bay og på bildene så den meget pen ut. Nå skal det sies at den ikke var dyr, men når jeg fikk den i hus og fikk tatt noen nærbilder av skiven så måtte jeg le :D:D:D En ting er sikker at den skiven kan ikke kommet ut av Nardin klokke hus med slik rød ring. På avstand så ser det ikke så gale ut, men men....

18-1.jpg
[/IMG]

17-1.jpg
[/IMG]

16-1.jpg
[/IMG]

15-1.jpg
[/IMG]

14-2.jpg
[/IMG]

13-2.jpg
[/IMG]

12-1.jpg
[/IMG]

11-2.jpg
[/IMG]

Kan heller ikke tenke meg at den blå viseren er original heller.

Det er automatisk opptrekk, nypolert, ny reim og ny malt rød ring også for noen kasser øl, men for å være sikker så får jeg åpne klokken å se hva som lurer seg inne i klokken. Alt kan skje:D