Etterspørselen etter 2254.50 !

Medlem
30. mars 2010
Innlegg
1.049
Sted
Norge
Hei !

Har noen rolige dager på jobb, og benytter anledningen til å kikke rundt på diverse "eye candy".

Er litt overrasket over prisene på Seamaster (2254.50) og hvilke priser den tilbyes på i brukt markedet.

Ser på div brukt forum og "bukta" så er det unntaksvis at det er noen ok eksemplarer under usd 2000,-. Etter det jeg ser ligger det stort sett fra 2000 til 2400 usd fra etablerte selgere.

Når den var i salg var den vel ikke spesielt ettertraktet ? Er den nå etablert som en moderne klassiker, eller ser vi en boble og prisene vil droppe når "hypen" slutter ?

Noen som har noen tanker om denne ?

Forøvrig så liker jeg klokken og kunne tenkte meg den, men opplever den som litt overpriset, f. eks nærmer den seg prisen på en Speedmaster...
 
Personlig ville jeg mye heller hatt denne en nyere modeller, så jeg ville være intressert i å gi noen kroner for et fint eksemplar. Sverdviserne passer så mye bedre enn skeletonspetakkelet på nyere modeller. Håper Omega gjør noe med seamasteren snart, de gjør jo så mye riktig med PO modellene.
 
Håper Omega gjør noe med seamasteren snart, de gjør jo så mye riktig med PO modellene.

Den kommer oppdatert den også, skjelettviserne består, men bølgene på skiven blir borte, i tillegg får den en litt annen bezelring. Ganske kul, men den krever nok litt tilvenning :D
 
Ja, ja. Da gjør de akkurat motsatt av hva jeg ville gjort og gjør den mer og mer uaktuell for meg. Men, smaken osv....
 
Ja, ja. Da gjør de akkurat motsatt av hva jeg ville gjort og gjør den mer og mer uaktuell for meg. Men, smaken osv....

+1!

Få sverdviserne tilbake. Behold bølgene. Bruk samme lenke som på 2254.50. Liker bezelinserten bedre på dagens SMP enn på 2254.50, men det er vel det eneste. Kunne godt hatt samme urskive som de bruker idag, selv om 2254.50 urskiven er nydelig.

Og for guds skyld, bli kvitt den mekaniske HE-ventilen!
 
Jeg er nok noe subjektiv i mine meninger om 2254.50, men hva annet enn designen kan det være som gjør denne så etterspurt - og relativt sett høyt priset?

Heliumventil eller ei, den er fin som den er. Skulle kundene, for ikke å snakke om forhandlerne, designe klokkene ville det blitt en nydelig sirkus. Her har Omega truffet sitt publikum. Dette handler om følelser. Folk løper til og med "mann av huse" for å kjøpe Opel om designen appellerer til følelsene.

Mitt rasjonelle valg for å velge 2254.50 begrenser seg til at Omega er et velrennomert varemerke, i alle fall i mine og en del andres øyne. I tillegg har jeg blitt advart av AD mot co-axialverket pga enkelte "barnesykdommer" og et noe mer omfattende arbeid om noe først skulle gå galt. Dette gjelder de tidligste produksjonsseriene, fikk jeg vite.

Sverdviserne er selve prikken over i-en, synes nå jeg da ;)

001-7.jpg
 
Den er knalltøff :cool:

Er faktisk på jakt etter en rimelig diver, og denne er en av få alternativer som surrer i hodet mitt. Kjenner at jeg angrer litt på at jeg solgte denne i fjor.
 
Flott klokke

Jeg kjøpte meg en slik bruk 2254.50 for 1 mnd siden og elsker klokken. Sorry, men hadde ikke byttet den imot den nye modellen fra Omega selv om jeg slapp å betale. Jeg synes den er perfekt og at viserne er flotte. På jobb i dag så var der hele 3 andre kollega med sammen klokken og det er jo gøy. Har fått mange tilbud om å selge klokken, men denne beholder jeg. Har hatt noen klokke, men denne bare "traff meg":D:D:D
 
Som andre har kommentert så liker også jeg sverd-viserne. For ikke snakke om lumen ! Trengerikke å myse i halvmørke for å se hva klokka er :razz:

"Skeleton" viserne på den nåværende modellen har jeg aldri blitt fortrolig med.