explorer ii lagt ut på finn.

Du burde høre med selger om hvem som har utført service. Jeg synes 24 er litt dyrt uten det originale sertifikatet. Hvis klokken ikke har dype hakk eller riper, ville jeg sagt maks 22. Synes ofte explorere er priset for høyt og blir liggende lenge ute.

Explorer II er strålende - skulle veldig gjerne hatt en hvit selv.
Den du lenker til ser veldig bra ut, og prisen er vel ganske OK - men ikke for rimelig i alle fall...
Har sett strøkne Exp II gå for under 20k her inne - og det er ikke såå lenge siden.
Så det kom ut en ny en på finn nå i dag - en 2004 modell, men der er jo prisen helt på jordet.

takk for svar. enig i at prisen er noe stiv. er det en hype rundt explorer slik som med sub for tiden?

hadde en selv for noen år siden som jeg kjøpte for 19k fra sverige i kjempebra stand, så den der virket litt dyr.

men kjempefin klokke og er absolutt å anbefale.
vet at på de litt eldre var det noe spesielt inni skiva som gjorde at den lyste VELDIg godt opp i mørket.

Har mailet litt med selger ang. denne exploreren, klokken har som sagt nettopp vært på service (usikker på hvor) men selger kunne ikke fremskaffe kvittering på dette. Hadde han hatt servicekvittering fra rolex service senter så står jo serienr på klokka på kvitteringen og jeg regner med at rolex sjekker serienr på klokkene før de starter på arbeidet for å forsikre seg om at det ikke er noe replica osv. Selger ville heller ikke oppgi serienr da han ikke så noe vits i dette.

Han hadde med andre ord ingen papirer som kunne verifisere "ektheten" på uret. Han kunne fremskaffe takst fra en anerkjent urmaker i oslo derimot.
Personlig synes jeg at 24k er i overkant mtp. hva du faktisk får her, men uret er jo ikke verdt mer enn hva folk er villig til å betale for det :confused:

Jeg personlig er en stor fan av Explorer II, eier 2 selv, sort og hvit. Klokken er litt slankere enn normale Rolex sportsur. Synes også bezel ringen i børstet stål er utrolig tøff og stilig.

Det er faktisk nå vanskeligere å få tak i en ny Explorer II enn f.eks en ny SS Daytona ! Klokken kommer garantert til å bli en enda større "hit" når den nye modellen kommer i april.

Klokken på Finn synes jeg maksimalt bør koste 20k.

Regards :)
AW

takker igjen for alle svar. det er absolut en fin klokke som jeg en gang skal anskaffe. men denne gangen falt jeg på en submariner. takker rkjersem for en hyggelig handel.

Vet du noe ikke vi vet?

Den skulle vært lansert under Basel messen i fjor, ble faktisk trukket fra denne messen. Det har ligget uoffesielle bilder som ble tatt av klokken før den ble trukket. Så sannsynligheten er stor for at den nye kommer på årets Basel. Dette underbygges også med at tilgangen på nye Ex.II er svært begrenset nå.

AW :)