Explorer

Bond-RolexExpI-yoshida2_zps0c9a381d.jpg
]
 
Kjøpte samme til kona for 2 år siden, passer perfekt til både henne og meg, får desverre ikke låne den men minner meg stadig om starten min med toolwtch i 1980 hvor jeg kjøpte forgjengeren - 1016, begge udødelige klassikere som fungerer til allt.
Tom
 
Nydelig bilde av et ur jeg blir mer og mer besatt av. Er det noen her som har hatt en slik og ikke vært fornøyd med det?

Har på følelsen at mesteparten av de som flipper den gjør det med tungt hjerte. Ved mindre du har aversjon mot klokker som er mindre enn 40mm eller klokker uten dato, så skal det godt gjøres å finne noe galt med explorer.

Når vi snakker om størrelsen, så vil jeg ærlig si at jeg knapt merker noen forskjell mellom explorer 1 og submariner 14060. Det er bezelen som gjør submarineren litt større, skiven er etter hva jeg kan se like stor. Og det er størrelsen på skiven som gir en stor del av størrelsesinntrykket. En ting er sikkert, explorer er en av de mest behagelige klokkene jeg har prøvd, den smelter på armen, og du legger ikke merke til den ved mindre du titter ned på den (noe du vil gjøre ofte). :p