fått svovelsyre på klokka

Medlem
23. des. 2011
kjøpte en damasko for noen måneder siden for å ha en arbeids klokke (jobber i industrien)
den har levd et hardt liv og fått noen gode trøkker, men den tar alt med et smil ikke en gang en ripe i den:)
så kan godt skrive under på at den er skuddsikker
helt til jeg skulle spyle rent et syrekar med 15% svovelsyre det likte den ikke, så nå er den blitt litt skjoldete.
legger ut noen bilder så kan dere se hva jeg mener
så spørsmålet mitt er egentlig om noen vet hvordan jeg kan få fjernet det

DSC01674.jpg

DSC01673.jpg

DSC01672.jpg

Fjerne??? Her snakker vi jo patina av rang, hadde vært knakendes "stolt" om min klokke vært utsatt for slikt leven :)

tydligvis ingen tvil her inne:D
da får den bli som den er, den er jo kjøpt for å brukes

kan legge ut en oppdatering om et par år til med hardt bruk så kan vi se hvordan den holder seg

Rart ingen har spurt, men viktigere er jo hvordan det gikk med hånden som bar klokken???

Gamle klokken min får kjørt seg ser jeg ;).

Jeg ville latt den være slik selv, men damasko selv har jo laget akkurat denne stållegeringen og kjenner den sannsynligvis bedre enn alle ;)

Hei, vet du om det er lagt på noen form for coating på klokken? Det ser ikke slik ut, men du kan kanskje legge på en composite pvd plating. Dette kommer an på hvor mye syren har tatt av kassen. Vi snakker tusendels millimeter her. En ny coating burde være på over 1 um som er 1/1000 millimeter. Det finnes ganske mange kule composit coatinger som fjerner mye gjenskinn, bare se på panerai. Og btw ikke poler klokken selv:)

Kul klokke. Jeg føyer meg inn i rekka, syns ikke skjoldinga gjorde noe. Klokka har nå en karakter, og en historie. Det er mer enn du kan si om de aller fleste klokkene rundt om på diverse håndledd.