Fått tilbud på en mint Rolex 1680 Red med sertifikat, fornuftig pris ?

Medlem
18. mai 2009
Sted
Oslo
Jeg har fått tilbud på en så godt som ubrukt 1680 red med sertifikat! Klokken er utrolig strøken, og den skal ha serienummer som stemmer med "red". Hva synes dere er fornuftig pris på en slik ?

En klokke i denne standen er vel noe enkelte vil dø for ;)

Regards :)
AW

Hei, du sier at den nesten er ubrukt; da vil jeg si at en god pris er 70000,- eller mer. Det er ihvertfall min smertegrense på en red-sub ;)

Om den er "som ny" og prisen er fin er det nok bare å kjøre på! Om du vil ha frem litt patina tror jeg det finnes metoder som gjør at det gulner(nytt ord?) fortere.

Jeg er egentlig ikke så interessert i vintage rolex, men min første Rolex var en 1680, så har et litt nostalgisk forhold til den. Men dersom jeg må gi 60-70k for den så kjøper jeg heller en hel-gull submariner eller en Day-Date til ;)

Regards :)
AW

Who will know? Er jo ikke snakk om å bytte visere eller skive, men kun gi den litt lysbehandling. Jeg vil tro at en klokke som utsettes for kraftig uv-lys over litt tid får en lekker patina fortere enn ved normal bruk. Mener jeg har lest dette et sted uten å finne tilbake til det nå, så ikke slakt meg om det er feil.:)

Who will know? Er jo ikke snakk om å bytte visere eller skive, men kun gi den litt lysbehandling. Jeg vil tro at en klokke som utsettes for kraftig uv-lys over litt tid får en lekker patina fortere enn ved normal bruk. Mener jeg har lest dette et sted uten å finne tilbake til det nå, så ikke slakt meg om det er feil.:)

Ringer ingen bjelle hos meg dette. Noen mener faktisk at tritiumet gulner hvis det _ikke_ blir utsatt for lys.
Men svenskene har visst utviklet en metode der skive og visere puttes i stekeovnen :p

Men fra spøk til revolver; en strøken klokke skal man ikke gjøre noe med - punktum. Og angående patina/gulnede indekser så tviler jeg på at det påvirker pris så mye. Noen liker mora og noen liker dattera...

Ahhh, den er for sexy!!

Mener altså 1680 i gull med nipple-dial.

For en red 1680 med originale papirer må du nok regne med å betale en del. Ville ikke bli overrasket om den går for over 70 lapper.

Ja, det finnes metoder for å gjøre dette. Og ja, det ansees som juks.

Jeg ville anta at fine red sub i Norge fort ville gå for rundt 60 uten papirer. Er i tillegg alt av emballasje med og det originale sertifiktatet tipper jeg den fort vil stige med 15-20.