Første på Sonen?

Glycine Airman, den bærer med seg historie og kredd i massevis. Gratulerer

Takker og bukker @Preben Lidi! Tenkte å sette meg mer inn i historien til Airman i dag ved å lese i boken som jeg fikk med :)

Kul. Grattis
Takk skal du ha @MrMstone! :)

Den var veldig flott! Gratulerer så mye:)
@Rød Takker :)

Kjempe flott blå toner der!
Legendarisk modell og ikke minst vel balansert klokke med et velprøvd urverk: Grattis!:cool:

Takk skal du ha @Hammerfjord! Om Glycine blir solgt til et nytt eierfirma, så håper jeg virkelig at de neste eierne kan gjøre en enda bedre jobb med å promotere merket, og da spesielt Airman modellene deres. De har virkelig noe ganske unikt gående for seg med disse, og jeg sitter med følelsen av at "DKSH Holding AG" har forsømt en sjanse til å bygge på dette skikkelig. Forhåpentligvis kan nye eiere gjøre en bedre jobb.

Det jeg liker så godt er at det er en velbalansert og klassisk klokke som du sier, men at den samtidig også har noe veldig moderne og fiffig over seg som jeg synes er utrolig sjarmerende. :)

Er utrolig kul denne her, vil ha en slik. Gratulerer :):):)

Takk skal du ha @Greg!


Forresten, har målt nøyaktigheten fra i går og den er akkurat +3 sekunder, som jeg er veldig fornøyd med. Glycine har regulert den på en smart måte, for verket vill mest sannsynlig sakke ned 1-2 sekunder etter innkjøringen er ferdig slik at den lander på +1/2 sek til dagen. :)
 
Personlig liker jeg blå fargen. Men få klokker er så bra gjennomført med det(tallskive og bezel)...;)
Er det noe fargespill på tallskiven under lyset?
 
Personlig liker jeg blå fargen. Men få klokker er så bra gjennomført med det(tallskive og bezel)...;)
Er det noe fargespill på tallskiven under lyset?

Skiven har ingen effekt hvor fargene skifter tone, men den har heller en veldig finkornet matt tekstur som gjør at fargene får en "luftig" følelse over seg, noe som gir meg assosiasjonen til en skyfri himmel når jeg ser den. Det er virkelig lekkert. Fargene kommer klart mer frem i direkte sollys, men skiven blir aldri glinsende.

Dette bildet viser det egentlig ganske bra. Om du trykker og forstørrer det så får du et godt inntrykk :)

19949687591_426b69d76c_h.jpg


Digger virkelig overgangen i midten av skiven. Synes de har lykkes veldig bra i å gi en visuell representasjon av overgangen fra skumring til natt og morgen til dag.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Gratulere med informativ presentasjon av en flott klokke @Kohe321
Artig og følge deg etter at du totalt endret kurs for 1-2 år siden. Da hadde du som oss fleste nesten bare unboxinger av 'dusin' klokker.
Er lærerikt for oss andre, samt flott at noen utvider og utforsker den horologiske verden der ute. Er jo ikke bare Rolex og Omega der ute ;)
Ser at timeviseren har ett ganske kraftig og langt 'baklodd' og dermed nesten kan leses toveis 12/24 ish.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Gratulerer med ubertøft ur :)

Takk skal du ha! :)

Gratulere med informativ presentasjon av en flott klokke @Kohe321
Artig og følge deg etter at du totalt endret kurs for 1-2 år siden. Da hadde du som oss fleste nesten bare unboxinger av 'dusin' klokker.
Er lærerikt for oss andre, samt flott at noen utvider og utforsker den horologiske verden der ute. Er jo ikke bare Rolex og Omega der ute ;)
Ser at timeviseren har ett ganske kraftig og langt 'baklodd' og dermed nesten kan leses toveis 12/24 ish.

Tusen takk @Phenix! Forøvrig en artig detalj du har lagt merke til med timeviseren, dette hadde jeg ikke tenkt på. 16:30 på dagen blir til 4:30. Dette betyr jo at om man kun leser av den høyre siden av klokken til enhver tid så får man tiden i 12-t format (1-12), presentert av enten baksiden eller fremsiden av timeviseren. Dette blir no nesten som en "jump hour", bare uten en hoppende timeviser som spretter tilbake til null etter tolv timer, men hvor andre siden av viseren tar over. :D

For meg passer det godt visuelt sett også da det på en måte fortsetter temaet om å dele skiven i to, akkurat som skiven selv er delt i to med blått og sort på hver side. :)

Dagens bilde:

20031220176_c7c1c6b723_h.jpg
 
Redigert:
Gratulerer med flott klokke, og masse lærerik informasjon. Har fått opp øynene for et merke jeg ofte har oversett ☺
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Knallstilig klokke og flott unboxing.
Kjekt å få litt historie på de ulike merkene, det er jo såååååååå mye vi ikke vet. :):):)
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321