Første post - dobbel unboxing

Medlem
26. juli 2012
Har lenge lusket rundt på forumet og stadig blitt mer fasinert av mekaniske ur. Første uret mitt ble en Orient Mako, godt fornøyd med den og trodde derfor det skulle ta en stund før kjøpelysten kom tilbake igjen.. Den gang ei.. Gikk ikke mer en 2mnd før to nye ur ble bestilt, og denne gangen blir det med unboxing! Nå, over til bildene:

Er det plass til to ur i denne da?
DSC_0004.jpg

Klart det, den ene er jo husløs!
DSC_0005.jpg

Hva gjemmer seg i plasten?
DSC_0006.jpg

En Orient power reserve
DSC_0007.jpg

Tatt prisen i betraktning er jeg godt fornøyd med uret, det er ment som et ur til litt finere anledninger. Det kan diskuteres hvor pent skeleton på skiven er, men ingeniøren i meg liker det! Synes at remmen føles veldig billig, og den vil nok bli byttet ut. Noen som har tips til en god skinn rem?

Regner med det fleste skjønner hva som gjemmer seg i Seikoboksen
DSC_0010.jpg

En Orange Monster, selvsagt! Videre forklaring om uret er vel i grunn ikke noe vits, utenom at jeg liker den svært godt!

Så noen wrist shots:
DSC_0009.jpg

DSC_0011.jpg

DSC_0016.jpg

Til slutt, unboxing er gøyere enn jeg hadde trodd! Gleder meg allerede til neste gang. :)

Til slutt, unboxing er gøyere enn jeg hadde trodd! Gleder meg allerede til neste gang. :)

Kan skrive under på den :)

Grattis med to pene ur. Monstret har jeg, og mange med meg, hatt stor glede av.
Orienten med Skeleton er et veldig flott dressur, en fin første flørt med Skeleton.

Av reimer så har du en hel dedikert sticky tråd i Panerai-delen (selv om Paneristine helst går for reimer med 24mm bredde så har mange leverandører der mye flott i både 22mm og 20mm)

Klør det veldig i fingrene så er det ofte mye morsomt ute for salg i Kjøp&Salg-delen på forumet, sjekk ut den - samkjør med Good Guy-listen og vips kan du ha en reim på døra dagen derpå.
Eller så har du jo selvfølgelig TS-shop'en med NATO i både stoff og lær hvis du vil - "support your local dealer"

... sist men ikke minst, velkommen in i varmen og galskapen!

2 flotte budsjettklokker som absolutt havner i bang for the buck kategorien. Flotte begge to, gratulerer. Og velkommen inn i galskapens verden

Det var litt av en velkomst, takker og bukker! Tror jeg kommer til å trives på dette forumet. :) Kan vel trygt si at jeg er blitt infisert av galskapen, sitter allerede å ser etter\planlegger kjøp av et litt dyrere ur. Så nå er boligsparing lagt på hyllen, for nå er det ursparing som gjelder! :p