første post og spørsmål om ems levering

Medlem
21. feb. 2011
Sted
Rogaland
Heisann, min første post her på forumet. Har lurt litt i bakgrunnen her i noen måneder nå, og syns det er et kjempe forum, masse kunnskap og en fin tone blandt brukerene.
Kan ikke skryte på meg noe særlig klokke kunnskap eller samling, er rimelig fersk på klokke feltet etter mange års "klokke på mobilen bruker".
Har pr.idag bare en klokke, som blir brukt til hverdags og fest, en steinhart ocean one vintage red.
Men så i sist uke kjøpte jeg ein seiko sarb035 fra chino watch i japan, en liten time etter jeg hadde betalt den,fikk jeg tracking nr. og gikk ut ifra alt var fryd&gammen, men lite har skjedd med forsendingen, siste status er at den har blitt sendt fra avsender land. Dette er en uke siden nå, transportøren er EMS,har fått mye skryt rundtom fordi de er raske har jeg sett,men jeg har aldri brukt ems selv. Så jeg lurer på hvilke erfaringer dere har?

EMS er ikke et selskap, men et samarbeid mellom mange lands postvesen. Det betyr i praksis at det er Posten som kommer til å kjøre den ut til deg, og at pakken er sporbar via Postens sporingsside. Jeg har utelukkende gode erfaringer med EMS-pakker, det som pleier å dra det litt ut er at pakken gjerne blir liggende en dag eller to på Gardermoen (tollbehandling). Spor pakken hos Posten og sjekk om ikke det er tilfelle denne gangen også.

Velkommen til TS, btw:)

Ok, takk for raskt svar:) . Har søkt på posten, men ikke noe mer info der heller. Må kanskje ta en tlf å høre hva som foregår. Hadde noen tanker om muligens tolllageret var stengt eller noe sånnt, etter episoden som hendte på fredag, men di må vel fått gang på det til nå.

Hvis det ikke står noe info når du sporer denne på posten.no er det ikke noe vits i å ringe. Da er den ikke i landet enda...

Det går ofte på en ukes tid, men jeg har opplevd både 2 og 3 uker også. Velkommen til forumet hvor tålmodigheten ofte blir satt på prøve...

Jeg fikk en klokke fra Chino for en uke siden. Den lå anslagsvis en uke på Gardermoen før posten åpnet postsekken og la pakken til fortolling. Jeg har aldri hatt tilsvarende problemer med EMS før, tre til fem dager er normalen fra Asia til Norge men EMS Gardermoen fortalte på telefonen at de lå langt etter pga ferie og ekstra mye post for årstiden. De sa at masse post stod lagret og ikke var ekspedert inn enda pga etterslepet men at de jobbet på spreng med å komme ajur. Ring dem på 810 00 177 så får du nok høre omtrent det samme tenker jeg.

Det blir nok UPS neste gang for min del.

Thomas

Jeg måtte jo bare ringe å høre, Jeg eier ikke tolmodighet:) ,men fikk til svar at pakken ikke hadde ankommet norge enda, men kl.19:11 kom en ny status. Nå ligger den hos tollen, så da har jeg den forhåpentlig vis på mandag.

Det var gode nyheter. Følelsen av at pakken "kan" være borte i posten er ikke noe hyggelig.