Første unboxing

MrD

Medlem
26. des. 2010
Etter å ha trålet mange poster inne på asylet, diverse seriøse og useriøse nettforhandlere, bestemte jeg meg for den første skikkelige beater. Jeg var ute etter enkelt design helst med histore. Et pluss var at maskineriet skulle være moderne og gjerne ha en historie det også.

Jeg bestemte meg for å velge mellom Hertiage og PO. Sendte e-post til Bjerke med prisforespørsel.

Svaret lot vente på seg, så for å kurere kløen surfet jeg på chrono24.

Utroskapet var et faktum.

Trofaste SKX009J skulle plasseres i skyggen. Av en herlighet som var tatt godt vare på av en italiensk forsker og som søkte etter et nytt hjem.

Frekk som jeg var prutet jeg på en allerde feilpriset herlighet. Trengte litt bekreftelse så hentet det inne på asylet av vennligsinnede. Etter 4 dager med venting fikk jeg tekstmeldingen om at min nye beater var levert hos FedEx i en liten kystby i Italia. Hjertet mitt banket, og tanken på at det var en murstein inni denne pakket på vel 2 kg ble en realitet.

3 dager tok det, og etter en familiemiddag ble pakken varsomt plassert i sofaen for nærmere ettersyn. Unboxing neste.

For dere som har lyst å gjette allerede nå.

Klokken ble lansert for forskere og vitenskapsmenn. Med behov for å ha en klokke som taklet magnetismen. Et ekstra hint. Britiske hær. Relanset og revet bort.

Bildene kommer via Tapatalk.

55a7e2f1-be53-5d02.jpg

55a7e2f1-be6e-fd72.jpg

Her banket hjertet mitt. Har jævelen sendt meg en skriver?!
55a7e2f1-be9b-6ddd.jpg

55a7e2f1-beb3-00ea.jpg

55a7e2f1-becc-ead2.jpg

Pustet lettet ut når jeg så ytterboksen. Snakk om berg og dalbane av klokkefølelser.
55a7e2f1-bf25-3ef7.jpg

55a7e2f1-bf51-6dc0.jpg

55a7e2f1-bf6c-08c5.jpg

55a7e2f1-bf93-65e8.jpg
55a7e2f1-bfc3-bb3d.jpg

Omega Railmaster 41 mm.

Orginal lenke på vei :)

Railmasteren er nydelig, og absolutt en klokke jeg angrer på at ikke kikket litt mer etter før den gikk ut av produksjon! Gratulerer så mye med ditt eksemplar:)

Den var stilig, er ikke ofte en ser Railmaster nå for tiden. Er stort sett bare speedy og seamaster det går i! Gratulerer!

Virkelig stilig klokke. Ikke noe å sette finger'n på her, nei.
Morsomt at du gir oss litt bakgrunnsinfo om både tilblivelsen og tidligere eier.

Gratulerer masse!

Poppis

Gratulerer med et nydelig ur! Virkelig en fryd for øyet:) rart ikke disse er mer populære?

Den blonde skjønnheten på Bjerke sa at det er vanskelig nå med forsikringstakst siden etterspørselen øker. De er rett og slett blitt populære :)

Takk!

Jeg er meget fornøyd :) Takk for gratulasjoner!

Må vel vente til neste års bonus før jeg tar steget ut igjen. Da ryker vel PO til fordel for Heritage hvis det ikke kommer andre fristerinner i mellomtiden :)

Gratulerer med en Railmaster, som etter min smak er noe av den flotteste Omegaen!

Gratulerer så mye med Railmasteren. Det irriterer meg noe fryktelig at jeg ikke gikk til innkjøp av denne modellen da den var enkel å få tak i. Jeg var vel litt for gjerrig :) Eller kansje var klokka alt for "vanlig". Nå ser jeg det tidløse og klassiske i denne modellen.

Nylig var jeg i München. Der trålte jeg alle urmakere som solgte Omega. Men ingen kunne hjelpe meg med en Railmaster. Nærmest kom jeg hos Omega's Boutique. De mente at de hadde en til overs. Etter mye roting i skap og skuffer viste det seg å være storebroren. Men den er for gigantisk for meg - og samtidig kun en dress klokke.
41 mm-en derimot kan være både en sportsklokke og et dress ur.

Frode.

Gratulerer så mye med en flott Railmaster. Denne har hatt stor tiltrekningskraft på meg når jeg har sett den "in the wild", rett og slett nydelig klokke!