Førstegangs kjøper - budsjett 2000-4000

Medlem
23. mars 2014
Innlegg
49
Hei!

Ønsker å kjøpe mitt første "kvalitets-ur". Budsjett 2-4000 kr. Altså ikke store summen, men håper å få et greit brukt/vintage ur for en ny entusiast. Jeg er på utkikk etter ett rent og minimalistisk ur. Har sett på de Bauhaus inspirerte klokkene Junghans Max Bill og Nomos RUTHENIUM DATUM. De ligger desverre litt over mitt budsjett.

Ønsker gjerne tall + liten sekundviser. De gamle Omega Seamasterene er jo innenfor budsjettet.

Noen anbefalinger eller modeller jeg bør se etter?
 
Redigert:
Hehe, mistenker at ovenstående overså budsjettet noe, enn dog det er et nydelig ur. jeg synes vintage Seamaster er et fint alternativ. Gjerne en som er ubesudlet. Den kan evt. settes på Nato og røffes opp litt.

Personlig ville jeg imidlertid spart litt til, og gitt deg selv et større utvalg.
 
Eller er det noen vintage hemmeligheter fra 60/70 tallet som kan falle i smak?

Det kommer litt an på hvilken størrelse du er komfortabel med. Vintage-klokker er jo tradisjonelt sett en del mindre enn dagens standard. Har du noe formening om hva som er minste aktuelle størrelse?
 
Du kan vel få en Stowa Marine Original brukt til rundt 4-5 tusen kroner. Disse er jo svært flotte spør du meg.

IMG_0505_zps8fd81749.jpg
 
Stowa´ene er ganske fine.

Tenker alt fra 35mm og oppover er innafor:)

Det kommer litt an på hvilken størrelse du er komfortabel med. Vintage-klokker er jo tradisjonelt sett en del mindre enn dagens standard. Har du noe formening om hva som er minste aktuelle størrelse?
 
Hvis du liker bauhaus-inspirerte klokker kan jeg anbefale Junkers Bauhaus. Meget fornøyd med mitt ur. Dato, 24-timers visning og gangreserve. Passer budsjettet ditt også.