Førstegangskjøp

Medlem
6. feb. 2017
Sted
Molde
Hei

Jeg er nylig blitt småfrelst på klokker og er på utkikk etter en klokke for under 6000 kr.

Jeg kjøpte meg en Skagen chronograph for et par uker siden, men den faller ikke helt i smak. Etter hvert har jeg oppdaget den mekaniske verden av klokker som er fantastisk moro. Har sett litt rundt og oppdaget at jeg har fått flere og flere kriterier for den fremtidige klokken: Automatisk(mekanisk), lær-armbånd, brukes til dress og vanlige klær, ripefritt glass, "åpen" bakside for å se den herlige mekanikken i uret og ellers pen å se på :)

Jeg kom over den HER. Jeg synes personlig den ser fantastisk ut. Men er litt usikker på merke. Mener dere dette er et godt kjøp? Er Bulova et "godkjent" merke her inne?

Den kalibreringsgreia er kanskje litt gimmick, men den ser jo bra ut og har vel enten ETA eller sellita urverk som de aller fleste swiss autos, så hvis du liker'n er det ikkeno å lure på ;)

Hvis du trenger forslag til alternativer så kan du jo sjekke ut SARB-linja til Seiko som har mye fint - eller vente på flere svar i denna tråden :)

Hei
Jeg kom over den HER. Jeg synes personlig den ser fantastisk ut. Men er litt usikker på merke. Mener dere dette er et godt kjøp? Er Bulova et "godkjent" merke her inne?

Alt er "godkjent" om du liker det, og om du liker two-tone hvorfor ikke? Men hva i alle dager er "Calibrator" kronen til?

Ok, takker for svar.

Jeg har brukt timesvis på klokketitting den siste uken og dette er liksom den første klokka jeg fikk ordentlig wow-følelse da jeg så den. Den oppfyller jo alle mine kriterier også, så hvis det er ingen her inne som mener at dette er et elendig valg av klokke til 420 dollar pluss moms så slår jeg til :)

Når det gjelder den Calibrator-delen så er det sikkert mest gimmick, men den er der for å kunne justere feilmarginen selv som kan forekomme på disse mekaniske klokkene. Uansett HER er en video på hvordan det fungerer.

Edit: Grunnen til at jeg spør om Bulova er et godkjent merke er etter å ha lest litt her inne om Invicta og hva som blir skrevet om de, var redd kanskje dette lå i samme gate? :)