Souverain i platina, med power reserve koster jo halvparten brukt. Det gir veldig lite mening at den billigste klokken fra et merke skal koste dobbelt så mye som originalen fra samme merke som den billigere modellen er avledet av. Det er merkelig, men godt eksempel på flokkmentalitet og ensrettingen som sosiale medier og enkelte klokkenettsider har mye av «skylden» for. Men det betyr jo bare at man fortsatt kan gjøre gode kjøp.
New chronomètre à résonance? Det kan jo bli spennende!
|
Vis vedlegg 191957
Elégante blir bare kulere og kulere i mine øyne. Aurel Bacs skrev en litt artig sak om hvorfor han kjøpte en her:
Aurel Bacs: I Bought a Modern Quartz Watch, and I Loved It
Is this the most unexpected match in the world of watches? Aurel Bacs explains why he fell for the F.P. Journe Elégante 48MM Titalyt®, a watch unlike any that he’s previously owned – or sold, for that matter.www.phillips.com
Det støttes!
Meeen. Nå kommer et lite men. Klokken sitter langt fra godt på min arm, pluss at gummi er turn off.
Ønskes det gummi, så finnes det Casio.
Men for å kapre posten, så liker jeg godt den slankere slektningen Vagabond. Spesielt Vagabond I.
The auction Hammer - F.P. Journe Vagabondage I - Monochrome Watches
An unusual watch with an unusual time display made by an unusual watchmaker in a, for him, unusual case is coming up for auction at Christie’s upcoming New York auction on June 15th. This is the F.P.Journe Vagabondage I. With the stunning F.P. Journe Vagabondage II you would almost forget that...monochrome-watches.com
Syns den kledde gummirem jeg, ganske så stilig. Kul klokke! Hva koster en slik før den entrer gråmarkedet?
Rett og slett helt villt!!