Facebook - Ginault

J

jayeff

Guest
Ser fra tid til annen at det er annonser for kopiklokker på facebook. De fleste av disse er helt håpløse...

MEN, denne synes jeg ser riktig så flott ut (om man ser bort fra kopi/homage-stempelet da...)

Ginault.com

Joa. Men det er noe med å bare gå inn å kjøpe seg noe.. Også er det noe annet med å sette mål, planlegge og premiere seg selv etter man har oppnådd noe de færreste trodde du skulle få til. Å ha et ur på armen som symboliserer en indre seier er det som gjør at jeg interesserer meg for biler, båter og nå også ur.

Jeg har stor respekt for alle som har klart å nå sine mål for å muligjøre sin klokkedrøm. Det er ikke alltid jeg synes klokken er fin, men jeg synes eierens glede over å ha oppnådd noe er vakker.

Så, selvom det er en fin klokke, så vil det aldri være en oppnådd drøm. For meg har det derfor liten verdi.

(Forøvrig er synspunktet det samme når det gjelder enkelte i verden som får alt på et sølvfat, uten å ofre noe særlig svette)

I følge WebSense er dette en sex-side, så den klokka fikk jeg ikke sett på :)

I følge WebSense er dette en sex-side...

Ja... På en måte, så... :p

Men, for å hjelpe litt på:

Sub-homage
bm1-rolex-submariner-date-16610-sterile-homage-watch-500-01-crop.jpg

Sea-Dweller-homage
bm3-Rolex-Sea-Dweller-16600-Sterile-Homage-Watch-500-01.jpg

Altså, klokken er fin fordi den ligner en Sub, men er på ingen måte en Sub.

Sånne "rip off"-klokker, som jeg velger å kalle det, faller ikke helt i min smak. Men klart, forstår at enkelte velger å kjøpe det da originalen koster litt mer..

Så, selvom det er en fin klokke, så vil det aldri være en oppnådd drøm. For meg har det derfor liten verdi.

Dette oppsummerer vel ganske godt mitt forhold til hommage- eller rip-off klokker.:)

Og forresten, klokkene er kjempefine. De er jo prikk like Rolex...:D

Dette oppsummerer vel ganske godt mitt forhold til hommage- eller rip-off klokker.:)

Og forresten, klokkene er kjempefine. De er jo prikk like Rolex...:D
:D Da har vi samme syn:)

Og... for å svare på trådstartes spørsmål om hva dette hadde med hans innlegg å gjøre; Det virker som du vurderer å kjøpe denne klokken, så selvom jeg synes det er en ok klokke rent utseendemessig, så ønsket jeg å dele mitt syn på eierskap rundt voksne leketøy. For jeg tror du vil få en mer bitter smak i munnen av å bruke noen kroner på denne klokken, enn å bite tenna sammen, nå dine mål og erverve deg orginalen.

:D Da har vi samme syn:)

Og... for å svare på trådstartes spørsmål om hva dette hadde med hans innlegg å gjøre; Det virker som du vurderer å kjøpe denne klokken, så selvom jeg synes det er en ok klokke rent utseendemessig, så ønsket jeg å dele mitt syn på eierskap rundt voksne leketøy. For jeg tror du vil få en mer bitter smak i munnen av å bruke noen kroner på denne klokken, enn å bite tenna sammen, nå dine mål og erverve deg orginalen.

Vel, jeg har vel totalt hatt 15 Rolexer innom samlingen min siden juni i fjor, så originalen har jeg hatt både en og to og tre av ;)

Jeg handler ikke klokker fordi de er dyre og eksklusive. Jeg handler ut fra estetikk :)

Vel, jeg har vel totalt hatt 15 Rolexer innom samlingen min siden juni i fjor, så originalen har jeg hatt både en og to og tre av ;)

Jeg handler ikke klokker fordi de er dyre og eksklusive. Jeg handler ut fra estetikk :)

Det er vel og bra, og estetikken er jo viktig. Men jeg mistenker at kvalitetsfølelsen er noe annen en orginalen, og følelsen klokken gir er vel også viktig?

For meg handler det på ingen måte om dyrest klokke, men jeg sikler etter orginalen, og ikke kopien. Kall meg gjerne en sucker for branding og kapitalisme...

Det er vel og bra, og estetikken er jo viktig. Men jeg mistenker at kvalitetsfølelsen er noe annen en orginalen, og følelsen klokken gir er vel også viktig?

For meg handler det på ingen måte om dyrest klokke, men jeg sikler etter orginalen, og ikke kopien. Kall meg gjerne en sucker for branding og kapitalisme...

Jeg er langt på vei enig med deg, men denne karen er helt åpen om hva han gjør, at det faktisk er en homage. De utgir seg ikke for å være noe annet enn nettopp det. I tillegg er det homage til utgåtte modeller, noe som igjen ikke gir noen umiddelbare konsekvenser for Rolex.

Vedkommende bak disse klokkene er selv en ihuga Rolex-samler.

Jeg synes de var fæle. Ville nok ikke gått med en sånn om jeg så hadde fått den:)

Hmm..... Hadde vært litt humor å ha en slik med custom dial-skrift:

RÅLLEX
(Ren fæik, hoho)

Jeg har en tidvis sær sans for humor, hva kan jeg si.

jayeff: Ikke føl at du må forsvare ditt syn på klokken. Liker du den, så kjør på :D

Hehe, ligger nok ikke så mye panerai bak synet mitt, Rolex har fine klokker de, hvis ikke hadde jeg ikke hatt en. Men jeg er ikke noe fan av hommage på generelt grunnlag.