Failure is not an option!

Medlem
8. jan. 2013
Innlegg
22
Har blitt stor omegafan etter å ha blitt introdusert for denne interessen for noen år tilbake. Har kjøpt noen klokker, og forsøkt å holde meg på et noen lunde greit prisnivå. Samlingen består i 2 Planet Ocean, Aqua Terra og Ladymatic. Jeg har valgt å kjøpe annen hver til kona. Nå var det min tur, og når jeg så Silver Snoopy Award ble jeg helt bestemt på å få tak i den, selv om den visst nok skulle være utsolgt. Jeg fikk stå først på lista i en butikk, og etter lang ventetid fikk jeg beskjed om at jeg kunne få kjøpe en. På grunn av prisen var jeg i tvil, men jeg valgte å gå for det. Omsider har jeg fått den i hus. Klokka er helt fantastisk, og jeg skulle gjerne tatt den i bruk omgående. Nå når prisene har blitt som de har blitt, får jeg ikke helt den gode følelsen som de andre klokkene gir, jeg klarer ikke helt å forsvare denne opp mot en ganske ordinær familieøkonomi. Jeg er redd denne bare må vurderes å legges ut, til tross for at den i mine øyne ser helt perfekt ut. Her kommer bilder fra unboxingen. Dessverre ingen wristshot, da jeg fortsatt ikke har bestemt meg for om jeg vil beholde den.





















Første unboxingen jeg har gjort, helt sikkert ikke siste.
Takk for denne gang!
 
Gratulerer med en flott Snoopy!
Jeg hadde ikke stusset på å beholde den, og heller solgt unna noe annet enn denne om du føler det økonomiske tynger.
 
Siden usikkerheten råder skal jeg prøve å komme med noen tanker.

Jeg liker personlig ikke designet på denne og føler skiven blir rar med den snakkeboblen og teksten med 14 sekunder etc. Jeg tror ikke det blir en klassiker der folk i ettertid tenker at dette er en av de store Speedmasterene med stor S. Samtidig er den rar nok til at den allikevel kan bli et solid samlerobjekt.

Jeg tenker litt at hypen og verdien er på topp akkurat nå og det er vanskelig å si hva framtiden bringer. Den originale Snoopy synes jeg er mye mer tiltalende og verdien på den øker nok kraftig pga denne, og tror samtidig det er et kulere samlerobjekt med litt større sjanse for klassiskerstatus i framtiden.

Om du liker den ville jeg ikke vært redd for å ta den i bruk, du er uansett safe ved videresalg. Jeg tror ikke markedet i Norge betaler enorm premium for en ubrukt, kontra en med noen hairlines. Du må uansett selge den internasjonalt for å få de prisene man ser på Chrono etc.

Lykke til med valget, morsomt å kunne få sett den på nært hold uansett hva du bestemmer deg for!
 
Grattis!
Selger du den til en "premium-lux" pris nå, så blir det jo penger "igjen" til mye annet morsomt horologisk.
Beholder du den og "hypen" går over, så vil du kanskje angre, men du vil jo uansett aldri tape penger på denne.
Du har mer glede og potensielt sett en større fortjeneste mulighet ved å beholde og bruke den - så min stemme går for å få den på armen og begynn å nyt! Eller selg den til meg for din selvkost:)

Tør jeg spørre hvilken AD som skaffet deg denne?
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Gratulerer med kul Speedmaster!
Hvor mange av disse kom til Norge? Dette er vel den fjerde som unboxes på TS?

Edit: Etter en rask titt i tidligere tråder, ble dette nummer fire. :)
 
Redigert:
Gratulerer så mye! Min hilser :)
 

Vedlegg

  • image.jpeg
    image.jpeg
    134,8 KB · Visninger: 57
  • Liker
Reaksjoner: Nillo87
Gratulerer med flott Snoopy!

Skjønner for så vidt godt ditt dilemma, men jeg håper det ikke er "fantasiprisene" på Chrono24 som har gjort deg usikker. Synes du skulle bruke den litt før du bestemmer deg :)