Fake / ekte Speedmaster Pro vs. Seamaster Pro

Medlem
18. juni 2014
Innlegg
10
Omega Speedmaster 3572 kjøp vurderes - tips / hjelp

Hei,

Er i Kuala Lumpur og kan få kjøpt en 3572 speedy pro brukt. Usikker på hvilket år den er fra men serienr. er: 48405697.
Noen som kan se hvilket år den er fra utifra dette serienr. ?

Prisen er nå ca. NOK 19.000,- mulig denne kan presses litt ned.

Klokken har nylig vært på service på en original butikk (Omega Botique Pavilion).

Er dette et ok kjøp eller er det best å styre unna ?
Og hvor billig bør den være for at kjøp skal bli aktuelt ?


Takker for svar.
 
Er du i tvil - styr unna!

Ved innførsel til Norge så påløper det MVA på 25%, da blir det allikevel ikke SÅ billig, at det er verd en dårlig magefølelse.
 
Uten å ha min egen her, samt ei heller ha fått sjekket nærmere opp mot referanser fra nettet, syne jeg det er noe rart med både bezeleinserten/tachymeteret, selve claspen (ser litt feil ut mtp hvor graveringe av tekst er, men litt uklart bilde så ser ikke helt) samt at utfresingene som er for å komme til halsen på baretten i end linken er litt for enkelt laget. Har riktig nok sett litt forksjellige versjoner her, og det finnes jo et uttall forskjellige lenker og endlinks, men ikke SÅ mange som er riktig på en 3570.
Beklager at jeg ikke kan gi deg et mer utfyllende svar pr nå, men skal sjekke om jeg får mulighet når jeg kommer hjem. Dvs før jeg rekker det har garantert mer kyndige Speedfreaks her inne kommet med mer vettug info til deg :)

Edit: klokka ser ved nærmere ettersyn ikke fake ut (synes jeg) da det på de aller fleste fake jeg har sett er for stor avstand mellom subdialsene (pga at urverket som brukes selvsagt er feil) her er de ganske så thigt palssert, og ser riktiv ut. Finner heller ikke noe annet galt med hverken skive eller bezel. Lenken er en 1498 med da mest sannsynlig 840 endlinks, så derfor det så litt rart ut for meg med det første. Det gjør klokken en del år gammel om det er den som har sittet på hele tiden. Husker ikke når de gikk over til den nye typen lenke og clasp, men er jo noen år siden.
Uansett, som det nevnes av Gin her, så er ikke dette noe "latterlig billig", særlig ikke når det i bestefall er en eldre oppusset modell (uten å ha særlig vintage verdi enda)
 
Redigert:
3572 kan jeg vurdere, for det har jeg hatt selv.
Vanlig speedy er nok andre bedre på.

(@fyrsten ser ut som dette ble to "like" tråder, sletter du en av dem?)
 
Uten å ha min egen her, samt ei heller ha fått sjekket nærmere opp mot referanser fra nettet, syne jeg det er noe rart med både bezeleinserten/tachymeteret, selve claspen (ser litt feil ut mtp hvor graveringe av tekst er, men litt uklart bilde så ser ikke helt) samt at utfresingene som er for å komme til halsen på baretten i end linken er litt for enkelt laget. Har riktig nok sett litt forksjellige versjoner her, og det finnes jo et uttall forskjellige lenker og endlinks, men ikke SÅ mange som er riktig på en 3570.
Beklager at jeg ikke kan gi deg et mer utfyllende svar pr nå, men skal sjekke om jeg får mulighet når jeg kommer hjem. Dvs før jeg rekker det har garantert mer kyndige Speedfreaks her inne kommet med mer vettug info til deg :)

Edit: klokka ser ved nærmere ettersyn ikke fake ut (synes jeg) da det på de aller fleste fake jeg har sett er for stor avstand mellom subdialsene (pga at urverket som brukes selvsagt er feil) her er de ganske så thigt palssert, og ser riktiv ut. Finner heller ikke noe annet galt med hverken skive eller bezel. Lenken er en 1498 med da mest sannsynlig 840 endlinks, så derfor det så litt rart ut for meg med det første. Det gjør klokken en del år gammel om det er den som har sittet på hele tiden. Husker ikke når de gikk over til den nye typen lenke og clasp, men er jo noen år siden.
Uansett, som det nevnes av Gin her, så er ikke dette noe "latterlig billig", særlig ikke når det i bestefall er en eldre oppusset modell (uten å ha særlig vintage verdi enda)




Takker for svar - ja jeg får gjøre litt mer research og tenke å det. Men har letet lenge å ikke funnet en så bra pris på en klokke som ser så bra ut. Er ingen skrammer eller slitasje.
 
Dvs før jeg rekker det har garantert mer kyndige Speedfreaks her inne kommet med mer vettug info til deg :)


Hmm - ingen kyndige speed freaks som kan svare meg ?
 
Jeg slo sammen trådene dine til én.

Som Gin nevner tidligere er du pliktig til å momse klokken din inn, og personlig syns jeg det er veldig mye mas for å spare noen tusenlapper i forholdt til å kjøpe ny gjennom autorisert forhandler i Norge.

Se på det premiumet du betaler ekstra for ny i Norge som en betaling for trygghet ift. at varen er garantert ny og ekte (+ forsvarlig behandlet ved frakt etc.), tilgang til reklamasjonsrett og starten på et kundeforhold.

Bare mine to cent...