Fake or not Fake?

Fake. Det er egentlig utrolig vanskelig å absolutt avvise et ur som fake på bakgrunn av såpass dårlige bilder, men uret viser en rekke tegn på fake:

- Kronen har ikke riktig form. Denne ser på bildene helt "flat" ut ytterst, i motsetning til alle moderne Rolex-kroner jeg har sett.
- Fonten på tallene på bezelen er for tynn.
- Rolex-logoen (kronen) ser ikke skikkelig sentrert ut under 12-indeksen.
- Teksten på skiva ser litt for tykk ut.
- Det er noe litt off med crown guarden også.

Men først og fremst er det prisen og annonseteksten som ville gjøre meg mistenksom. Den vanligste måten å forkle et fake ur er jo å lokke med at "jeg vet ingenting om klokker". En urmaker ville dessuten ikke "mene" at det er en Rolex, det er jo lett å avgjøre 100% ved å åpne klokka.

TANSTAAFL.

Rkjersem.....husk ALLTID følgende huskeregel:

"IF IT LOOKS TO GOOD TO BE TRUE.....IT MOST LIKELY IS" OR....."IF IT LOOKS LIKE A DUCK....WALKS LIKE A DUCK.....SOUNDS LIKE A DUCK.....IT IS"...."SER DET UT SOM EN KATT........HØRES UT SOM EN KATT.....LUKTER SOM EN KATT....SÅ ER DET NOK DET"

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Hold deg borte fra QXL.....du kommer ikke å gjøre noen kupp der, bare risikerer å bli lurt!

Fake. Jeg er lei av sånne knøler som tror at de kan komme unna med å selge dritt til gullpris bare fordi de unnskylder seg med at de ikke vet helt sikkert hva de selger. Den annonsen der utgjør et klart straffbart forsøk på svindel. Jævla trækuk. Får håpe klokken er laget av det reneste nikkel og at selgeren har en til nå uoppdaget hyperallergi. :evil: :D

Jeg må bare følge opp!
Dette er noe svineri! En dårlig fake!
Krone, bezel, lugs, tekst, crown guards og ikke minst funky pris! :evil:

Klokken er altså taksert til 12000 skriver han, men han er usikker på om den er ekte. Pussige greier, kanskje han har taksert den selv :? :D

Det dummeste er jo egentlig at det var en som kjøpte den for 12000,- for ikke mange timene siden.. :roll:

rkjersem skrev:
Det dummeste er jo egentlig at det var en som kjøpte den for 12000,- for ikke mange timene siden.. :roll:

Stakkers dumme f**n som kjøpte den, håper det bare ikke var en snill kone som kjøpte en julegave til gubben sin, da blir julafton ødelagt :(